Fotogrāfa Reiņa Hofmaņa personālizstāde «Telpa Nr.13» ISSP Galerijā, kas šomēnes tika izvirzīta Purvīša balvai 2023, pagarināta līdz 26. janvārim. Izstādē aplūkojama daudzu gadu garumā radīta fotogrāfiju sērija, kurā Hofmanis pievērsies dažādu, lielākoties mums apslēptu telpu vizuālai izpētei. Izstādes pēdējā dienā apmeklētāji aicināti uz tikšanos ar autoru.
«Telpa Nr. 13» ir Reiņa Hofmaņa trīspadsmitā personālizstāde. Tajā industriālo ēku tehnoloģiskās telpas, dažādu materiālu glabātuves un krātuves, sen pamestas vai, tieši pretēji, mūsdienām pielāgotas telpas no trīsdimensionālas pieredzes pārtapušas vizuāli tīkamos divdimensiju attēlos. Līdz ar fotogrāfijās redzamo pieklusināto estētiku, tajās jaušama nepārprotama cilvēka un vides mijiedarbība laikā — savulaik tumšajos simtgadīgo ēku pagrabos nu ir iemājojuši kanalizācijas vai elektrotīklu artefakti.
«Savā ziņā fotogrāfijās redzamās telpas ir neredzamas, uz tām nevar nokļūt pa centrālajām kāpnēm vai liftu, taču tās eksistē un ļoti personiski, jo nekritiskā cilvēka roka tās veidojusi, ļaujoties mirkļa vajadzībai,» par Hofmaņa izstādi saka Purvīša balvas 2023 neatkarīgo ekspertu darba grupas pārstāve, mākslas zinātniece Antra Priede. «Tas rezultējas pārliecinošos attēlu labirintos, kas kā Nārnijas durvju atslēgas paver skatu uz apslēpto, bet ne mazāk patieso un aizraujošo. Reiņa Hofmaņa patiesā un cieņpilnā antropoloģiskā griba attiecībā uz dokumentēto realitāti neaizskar nevienu telpu, bet skrupulozi to apbrīno — no krokas tapešu atlokā, līdz ļoti nozīmīgam 1 cm diametra caurumam sienā, kas rada caurvēju.»
Izstādes pēdējā dienā, 26. janvārī, plkst. 18.00–22.00 galeriju vakara «Riga Last Thursdays» laikā apmeklētāji aicināti uz tikšanos ar izstādes autoru.
Reinis Hofmanis (1985) ir mākslinieks un fotogrāfs. Studējis fotogrāfiju Lietišķo Zinātņu un Mākslas universitātē Hannoverē un ieguvis maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļā. Reiņa darbus raksturo sociālantropoloģisks skatījums, kas izpaužas interesē tipoloģizēt dažādas sabiedrības grupas, to uzvedības modeļus un radīto vai ietekmēto vidi. Ieguvis galveno balvu «Archifoto» 2012. un 2013. gadā, saņēmis otro vietu «Sony World Photography Awards» Arhitektūras kategorijā. Viņa darbi ir publicēti tādos izdevumos kā «New York Times», «Financial Times», «Spiegel», «Esquire», «Bloomberg», «Le Monde», «The Globe and Mail» un «The British Journal of Photography».
Izstādes scenogrāfiju un telpiskos risinājumus veido mākslinieks Aleksejs Beļeckis. Kuratore — Iveta Gabaliņa. Izstāde tapusi ar Rīgas domes, Valsts kultūrkapitāla fonda un stikla ražotāja «Groglass» atbalstu.
Viedokļi