Kāpēc vērts pieteikties Latvijas Dizaina gada balvai (LDGB)? Turpinot LDGB Atlases žūrijas ekspresinterviju sēriju, Rīgas pilsētas galvenā dizainere Evelīna Ozola dalās ar ieteikumiem konkursa dalībniekiem. LDGB rudens darbu iesniegšana ir atvērta līdz 15. novembrim.
Evelīna Ozola ir arhitekte, urbāniste un publiciste, radošo industriju platformas FOLD dibinātāja. Strādājusi arhitektu birojos Rīgā un Roterdamā, veidojusi Latvijas paviljonu «Together and Apart» 2018. gada Venēcijas arhitektūras biennālē, bijusi pasniedzēja arhitektūras skolās Latvijā un Zviedrijā. Šobrīd Evelīna ir Rīgas pilsētas galvenā dizainere un pilda arī pilsētas galvenās arhitektes pienākumus.
Ko sagaidāt no Latvijas Dizaina gada balvai pieteiktajiem darbiem kategorijā «Vide»?
Vēlos redzēt oriģinālus, svaigus, iedvesmojošus darbus, kuros redzama autoru aizrautība un rūpīgums. Tādu vidi, kura lietotājiem ir ērta fiziski un bagātinoša garīgi.
Kāda nozīme, Jūsuprāt, ir Dizaina balvai un kāpēc vērts piedalīties?
Dalība Dizaina gada balvas konkursā ir iespēja ierindoties starp labākajiem laikabiedriem Latvijas dizainā, gūt publicitāti un, iespējams, arī apbalvojumu, kas nekad nenāk par sliktu. Balvas ceļ pašapziņu un darba vērtību citu acīs.
Kādu padomu varat dot tiem, kuri vēlas iesniegt savus darbus?
Iesaku neatlikt darbu iesniegšanu uz pēdējo brīdi, lai nesagādātu sev lieku uztraukumu. Ja vēlaties pieteikt vairākus darbus, izmantojiet abus pieteikšanās periodus, tā potenciāli iegūstot vairākkārtēju atspoguļojumu medijos. Pievērsiet uzmanību tam, lai pievienotie attēli labi ilustrētu darbu, un aprakstiet to kodolīgi — bez liekvārdības un pastāstot galveno. Nebaidieties kļūdīties ar kategorijas izvēli vai kādos citos punktos — atlases žūrijā strādās draudzīgi dizaina profesionāļi, nevis stingri birokrāti.
Par konkursu un pieteikšanās kārtību
Latvijas Dizaina gada balva ir augstākais apbalvojums dizaina jomā Latvijā, ko pasniedz ar mērķi apzināt, izvērtēt un popularizēt Latvijas dizaineru sasniegumus, kā arī stimulēt Latvijā radīta dizaina izmantošanu un dizaina nozares attīstību. Līdz 2025. gada maijam konkursu organizēs Latvijas Dizaina centrs.
Jaunā pieteikšanās kārtība paredz iespēju darbu autoriem vai to pasūtītājiem darbus iesniegt četras reizes gadā — rudenī, ziemā, pavasarī un vasarā —, tā padarot mierpilnāku gan pašu pieteikšanās procesu, gan arī strukturējot vērtēšanu. 2022. gada rudens pieteikšanās ilgs no 11. oktobra līdz 15. novembrim, 2023. gada pavasara pieteikšanās — no 2. līdz 31. janvārim. Darbi Latvijas Dizaina gada balvai jāpiesaka un tiks vērtēti piecās kategorijās: produktu dizains, pakalpojumu dizains, komunikācijas dizains, vides dizains un digitālie risinājumi.
Katrā Latvijas Dizaina gada balvas kategorijā atlases žūrijā darbosies priekšsēdētājs un divi žūrijas locekļi. Priekšsēdētāju pienākumus piekritušas uzņemties — grafikas dizainere, «Madara Cosmetics» līdzdibinātāja Liene Drāzniece, produktu dizainere, zīmolu «Mammalampa» un «Detales» izveidotāja Ieva Kalēja, UX dizainere un «Printify» dizaina vadītāja Līga Lētiņa, maģistra studiju programmas «Pakalpojumu dizaina stratēģijas un inovācijas» vadītāja, asociētā profesore Ilze Kundziņa, kā arī arhitekte un urbāniste, Rīgas pilsētas galvenā dizainere Evelīna Ozola.
Kā atlases žūrijas locekļi darbosies UX dizainers Mārcis Miķelsons–Germs, radošā direktore un režisore Una Rozenbauma, produktu dizainers un interjera arhitekts Mareks Birznieks, arhitekte Brigita Bula, grafikas dizainers un fotogrāfs Sandijs Ruļuks un industriālais dizainers Toms Mūrnieks.
Plašāka informācija par pieteikšanos konkursam — Latvijas Dizaina gada balvas mājaslapā.
Viedokļi