Foto — Madara Gritāne

Svinot savu 30 gadu jubileju, izglītības uzņēmums «Lielvārds» īstenojis virkni pārmaiņu. Lai palīdzētu modernizēt mācību procesu, uzņēmums radījis «Lielvārds 360» pieeju, kas apvieno poligrāfiskos un digitālos mācību līdzekļus. Jaunās vēsmas iemiesotas arī «Lielvārds» biroja interjerā, ko veidojis arhitektu birojs «Gaiss». Dizaina studija «Associates Partners et Sons» izstrādājusi jaunu zīmola identitāti, savukārt mārketinga aģentūra «Wknd» radījusi «Lielvārds 360» pieejas video vizītkarti.

Ziņas Fold 15. septembris, 2022

Strādājot pie jaunās «Lielvārds» identitātes, «Associates Partners et Sons», vēlējās risinājumā savienot uzņēmuma bagāto pieredzi, izaugsmes domāšanas pieeju darbam un jaunieviešamo «Lielvārds 360» koncepciju, kas paredz būvēt mācību priekšmetos centrētas izglītības ekosistēmas. «Vizuāli šī spēja savienot un apvienot izpaužas neuzkrītošā cilpā, kas savieno burtus «v» un «ā»,» stāsta studijas vadošais dizainers Edgars Zvirgzdiņš. Īpaši identitātes vajadzībām sadarbībā ar burtveidolu izdevniecību «Colophon foundry» tika pielāgots fonts «Castledown». «Lielvārds 360» daudzveidīgo pieeju ilustrē zīmola video, kura radīšanā «Wknd» izmantojis dažādus izteiksmes līdzekļus — animāciju, 3D grafiku, filmētu materiālu, kustību grafiku un skaņu.

Daudzveidība atspoguļojas arī «Lielvārds» jaunajā mājvietā Rīgā, kur atrodas gan produktu prezentācijas zona un mācību telpas, gan darba vietas un formālas un neformālas tikšanās telpas, kā arī video un audio ierakstu studijas. «Gaiss» arhitekts Kārlis Melzobs norāda, ka viens no projekta pamatuzstādījumiem bija labvēlīgas darba vides nodrošināšana — dienasgaismas pieejamība, akustiskais klimats, ergonomika, plānojuma fleksibilitāte un telpu multifunkcionalitāte. «Ar stiklotām un finierētām sienām meklēts līdzsvars starp kopā būšanu un iespēju fokusēties, vienlaikus pandēmijas ierobežojumu apstākļos dodot iespēju strādāt izolētās grupās,» stāsta Kārlis

 

Biroja interjers veidots elastīgs un viegli pārveidojams. Atvērtā atpūtas zona vienlaikus kalpo gan kā recepcija un uzņēmuma vizītkarte, kur eksponēti «Lielvārds» produkti, gan kā vieta neformālam darbam. Telpu noslodzi optimizē nepersonalizētas darba vietas — ikviens var strādāt pie brīvi pieejama darba galda, dienas beigās savas lietas atstājot šim nolūkam paredzētā skapītī. Tādējādi uzņēmums atteicies arī no hierarhijas telpu plānojumā, iedzīvinot demokrātisku vadības modeli. Ņemot vērā uzņēmuma dinamiku, darba zonu starpsienu konfigurācija nenosaka kādu konkrētu izmantošanas veidu un seko ēkas konstruktīvajai shēmai. Mācību telpas ar bīdāmas akustiskās starpsienas palīdzību iespējams apvienot, izveidojot vienu plašu semināru telpu, vai sadalīt divās atsevišķās nelielākās sapulču vai darba telpās.

Interjera apdares koncepcijas pamatā ir arhitektu vēlme eksponēt patiesu un robustu materialitāti. Izejas punkts šai pieejai ir ēkas esošā dzelzsbetona čaula ar iespaidīgajiem kolonnu kapiteļiem, kas atklāj ēkas konstruktīvo loģiku un izceļ būves esošās vērtības. Sienu apdarē lietotais perforētais saplāksnis caur koksnes tekstūru birojā ienes dabas klātbūtni, ko pastiprina interjerā izmantotā zaļā krāsa un plūstošās mēbeļu formas.

 

Veidojot interjeru, domāts arī par dažādiem ilgtspējas aspektiem. Perforētais saplāksnis ir vietējās izcelsmes materiāls, savukārt izmantotās paklāja flīzes izgatavotas no pārstrādātām vai bioloģiskas izcelsmes šķiedrām. Lai taupītu resursus, biroja aprīkojumā daļēji izmantotas mēbeles no uzņēmuma iepriekšējām darba telpām. Biroja plānojums ļauj maksimāli izmantot dabisko dienas gaismu, savukārt mākslīgā apgaismojuma vadība organizēta ar automatizētu sistēmu, kas regulē gaismas intensitāti, vadoties pēc saules sensoriem uz ēkas fasādes, kā arī ar klātbūtnes sensoru palīdzību samazina gaismas daudzumu zonās, kas konkrētajā brīdī netiek aktīvi izmantotas. Mudinot darbiniekus pievērsties zaļākam un aktīvākam dzīvesveidam, birojā pieejama arī duša, dodot iespēju darbā ierasties ar velo vai skrienot.