Zīmols «Aretai» piedāvā augstākās klases skandas, kuru skaņas kvalitāte atbalsojas arī to pievilcīgajā dizainā. Uzņēmums šobrīd ražo trīs skandu modeļus, kas apvienoti «Contra» sērijā. Pateicoties unikālam skanējumam un uzmanībai pret detaļām, «Contra» skandas šogad saņēmušas «Red Dot» dizaina balvu.
«Aretai» dibinātājs Jānis Irbe skandu veidošanu hobija līmenī sāka jau studiju gados. Pēc vairākiem starptautisku nozares izstāžu apmeklējumiem Jānim radās ideja par savu, unikālu skaņu, un viņš uzsāka darbu pie pirmā «Contra» prototipa, kura izstrāde un pilnveidošana prasīja septiņus gadus. Kad visas nepieciešamās komponentes bija atrastas un vajadzīgā skaņas kvalitāte sasniegta, sekoja nākamais solis — biznesa stratēģijas, zīmola un produktu dizaina izstrāde, ko veica dizainers Edgars Zvirgzdiņš.
Lai gan primāri Edgars darbojies grafiskajā dizainā, viņa interešu loks ir daudz plašāks, un jau pirms «Aretai» ar kolēģu un sadarbības partneru palīdzību viņš veidojis gan telpiskus risinājumus, gan produktu dizainu. «Šī pieredze lieti noderēja, kopā ar Jāni strādājot pie skandu dizaina, kur visu laiku smalki jābalansē estētiskās un skaņas īpašības — katram virsmas izliekumam «apakšā» primāri ir skaņas īpašība, un tad iespēju robežās ir strādāts pie tā, lai tie būtu arī estētiski pievilcīgi,» stāsta Edgars.
Visām «Contra» skandām ir īpašas formas skaņas viļņu virzītājs (waveguide) skandas augšpusē, kas palīdz telpā labāk izplatīties augsto frekvenču skaņām, paplašinot zonu, kurā saglabājas augsta skaņas kvalitāte. Edgars norāda, ka tādējādi, piemēram, pieceļoties no dīvāna, nebūs jūtama frekvenču maiņa, kas «mēdz radīt sajūtu, ka kāds galvā uzmauc akvāriju». Visas «Contra» skandas šobrīd pieejamas pasīvajā versijā, bet nākotnē uzņēmums iecerējis piedāvāt iespēju pasūtīt arī aktīvās skandas ar iebūvētu pastiprinātāju un digitālo signāla procesoru.
Zīmola «Ziemeļu skaņas» (Northern Sound) koncepcija paredz, ka skaņa netiek iekrāsota, izceļot konkrētas frekvences, tāpēc «Aretai Contra» skandas ir iespējams izmantot arī kā studijas monitorus. «Rūpējamies, ka skaņa ir ļoti dzidra un skaidra — īpaši basi, kuri ir izteikti «savākti», salīdzinot ar konkurentu skandām,» atzīmē Edgars.
Uzmanība pret detaļām atspoguļojas ne vien «Aretai» produktu skaņas kvalitātē, bet arī veidolā. Lai gan lakoniskais skandu dizains šķiet vienkāršs, patiesībā tā īstenošana prasa ne mazums pūļu. «Kantainais korpuss ir speciālos veidos jāslāpē, lai tas nerezonētu — skandu ražošanā tas, kas izskatās vienkārši, ir sarežģītāks nekā tas, kas izskatās formas ziņā komplicētāks,» par skandu dizainu stāsta Edgars. Būtisks ir arī meistaru veiktais darbs — skandu korupsā nav nevienas redzamas skrūves, bet virsmas un krāsojums ir nevainojami.
Taujājot par zīmola tapšanu, Edgars atklāj, ka ideja par nosaukumu pieder Jānim — «Aretai» sengrieķu valodā nozīmē «izcilības». Tiekšanās uz perfekciju un «Ziemeļu skaņas» koncepcija kalpo par idejisko bāzi ziemeļnieciski atturīgajai vizuālajai identitātei — gan logotipam, kurā var saskatīt kā kroni, tā skaļuma līmeņa indikatoru, gan komunikācijas materiāliem.
Uzņēmums var lepoties ar «Red Dot» dizaina balvu, ko šogad saņēma «Contra» skandu sērija. «Tas ir liels pagodinājums. Uz to apzināti tiecāmies, taču paši līdz galam neticējām, zinot, ka konkurenti ir tādi zīmoli kā «Apple», «Bose», «Harman», «Kardon» un citi, kuru dizaina komandas, resursi un pieredze ir daudz lielāki. Kā jaunam uzņēmumam šādas atzinības arī veido mūsu reputāciju un uzticamību,» par «Red Dot» nozīmi stāsta Edgars.
Šobrīd «Aretai» attīsta produktu izplatītāju tīklu, un vairākās nozīmīgās nozares izstādēs uzņēmums jau saņēmis lielu interesi no potenciālajiem klientiem un sadarbības partneriem. «Šādus produktus primāri iegādājas pēc to pieredzēšanas — esam rūpīgi veidojuši speciālas transporta kastes veikaliem, kurās demo skandas piegādā klienta mājās, izsaiņo no zīdaina auduma maisa un uzstāda baltos cimdos. Šādas nianses ir svarīgas mūsu lietotāja pieredzē,» atzīmē Edgars.
Vairāk informācijas par «Contra» skandām — «Aretai» mājaslapā.
Viedokļi