Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja (DMDM) izglītības programmas «Vārds dizainam» devītā sezona pievēršas problēmām, ar kurām Covid–19 pandēmijas radīto pārmaiņu rezultātā saskaras dizaina nozare, un to risinājumiem. Trešā no četrām notikumu sērijas sadaļām veltīta tēmai «Produktu dizains». Lekcija notiks ceturtdien, 12. maijā, plkst. 18.00 tiešsaistē.
Produktu dizains pandēmijas laikā piedzīvoja dažāda veida pārmaiņas — sabiedrībā strauji radās nepieciešamība pēc jauniem ikdienā lietojamiem priekšmetiem, piemēram, roku dezinfekcijas stendiem sabiedriskās vietās, bet citi produkti strauji zaudēja savu aktualitāti un mudināja uzņēmējus meklēt jaunus darbības virzienus. Kopā ar trīs ekspertiem pasākuma laikā tiks meklētas atbildes uz jautājumiem par to, kāda ir dizaina nozīme šo produktu tapšanā, pārtapšanā un attīstībā un vai krīzi var uzskatīt par iespēju.
Ar savu pieredzi dalīsies:
- Mārcis Ziemiņš — dizainers, uzņēmuma «Don’t Panic» vadītājs, kurš rada dizaina, instalāciju, scenogrāfijas un nestandarta projektus privātajā un mākslas sektorā, kā arī izstrādājis masveida ražošanai paredzētu roku dezinfekcijas stendu «SprayBox»,
- Ieva Kalēja — dizainere, zīmolu «Mammalampa» un «DeTales» radītāja, pārstāvējusi Latviju starptautiskās dizaina izstādēs, lasa lekcijas Latvijas Mākslas akadēmijā,
- Fricis Pirtnieks — «Shield48» sejas aizsargvairogu idejas līdzautors un dizaina veidotājs, ikdienā strādā uzņēmumā «Baltic3D», radot trīsdimensionālus risinājumus.
Ikviens interesents aicināts pievienoties «Vārds dizainam» tiešsaistes lekcijai par produktu dizainu ceturtdien, 12. maijā, plkst. 18.00 pasākuma Facebook vietnē.
Viedokļi