Dizaina filmu festivāls šogad no Kuldīgas pārcēlies tiešsaistē un līdz augusta beigām piedāvā noskatīties astoņu dokumentālo filmu izlasi. Programmā apkopoti spilgti kinostāsti, divas Jura Podnieka studijas filmas, kā arī Latvijā pirmizrādīta filma «Marina Abramoviča Brazīlijā» par slavenās performances mākslinieces meditatīvo ceļojumu pēc sāpīgas šķiršanās.
Dizaina filmu festivāla izlasē tiek izcelti gan iedvesmojošu personību dzīvesstāsti un to radošā daiļrade, gan pasaulē notiekoši sociālekonomiski procesi. Jura Podnieka studijas filma «Gribētos būt aplim» vēstī par latviešu izcelsmes baletdejotāju Alekseju Avečkinu, Latvijas Nacionālā baleta spilgtāko mākslinieku pēdējo divdesmit gadu laikā, kura dzīve negaidīti aprāvās. Savukārt «Iemesti pasaulē» stāsta par Austrālijā dzimušo gleznotāju Imantu Tilleru, kurš iestājas par Austrālijas aborigēnu tiesībām un aizraujas ar viņu mākslu, jo uzskata, ka latviešu tautas piedzīvotais ļauj viņam labāk izprast Austrālijas aborigēnu vēsturi.
Latvijas pirmizrādi «Kino Bize» tiešsaistes platformā Mājas kino piedzīvos režisora Marko Del Fiola (Marco Del Fiol) filma «Marina Abramoviča Brazīlijā», kas nominēta Stokholmas, Londonas un Maskavas Starptautiskajos kino festivālos balvai par gada labāko dokumentālo filmu. Filmā pasaulslavenā performanču māksliniece pēc sāpīgas šķiršanās dodas meditatīvā ceļojumā pa Brazīliju, kurā sastopas ne tikai māksla un dziedniecība, bet arī ikdienišķais un dievišķais. Papildinot filmā redzēto, turpat būs pieejama arī Latvijas Performances mākslas centra direktores Laines Kristbergas lekcija par performances mākslu un Marinas Abramovičas daiļradi.
No Dizaina filmu festivāla iepriekšējo gadu programmām apkopoti pieci skatītāju iecienītākie dokumentālie stāsti. Divu kultūru satikšanās vērojama filmā «Maija pirmā pirmdiena», kura sniedz ekskluzīvu iespēju ielūkoties Ņujorkas Metropolitēna muzeja apmeklētākās modes izstādes «Ķīna: caur palielināmo stiklu» aizkulisēs. «Ajs Veivejs: Nekad nenožēlo» stāsta par slaveno ķīniešu mākslinieku, kurš ar saviem sociāli aktīvajiem mākslas darbiem spēj aizraut ne tikai savus sekotājus tviterī, bet arī izraisīt skaļas diskusijas Ķīnas valdībā. Nofotografēt agresiju, varu un briesmas spējusi spilgtākā itāļu fotogrāfu personība Letīcija Batalja filmā «Mafijas fotogrāfe». Ne vairs draudošs, bet drīzāk reāli utopisks sabiedrības modelis ieraugāms filmā «Bezmaksas pusdienu sabiedrība», kurā ienākumi būtu nodrošināti ikvienam. Savukārt «Kapitāls C: finansēšanas revolūcija» pievēršas pūļa finansēšanas fenomenam, kas radījis iespējas daudziem radošiem uzņēmējiem piepildīt savus sapņus – iepriekš neiespējamo padarīt reālu.
Maksa par četrām izlases filmām ir 14 eiro. Filmu programma un lekcijas ieraksts līdz augusta beigām pieejams «Kino Bize» Mājas kino.
Festivāla norisi atbalsta Valsts kultūrkapitāla fonda programma «KultūrElpa» ar nolūku Latvijā paplašināt kultūras piedāvājumu digitālajā vidē.
Viedokļi