Starptautiskā konkursa «Creative Business Cup» 2021 Latvijas finālā uzvaru izcīnījis uzņēmums «Murins Startups» ar produktu «Scent Camera» («Smaržu kamera»). Uzņēmums jūnija beigās piedalīsies «Creative Business Cup» 2021 starptautiskajā finālā.
Uzņēmuma «Murins Startups» veidotais produkts «Scent Camera» būs pirmā mobilā ierīce, ar kuras palīdzību ikviens varēs ierakstīt, uzglabāt un atbrīvot smaržas. Uzņēmuma dibinātājs Sandris Mūriņš plāno, ka šīs ierīces lietotājiem būs iespēja uzglabāt smaržas tikpat viegli, kā pašlaik ar telefonu fotografēt vai filmēt videoklipus.
Smaržu kameras prototipu uzņēmēji Sandis Mūriņš, Mārcis Sējējs un Sanda Lapinska izveidojuši, apvienojot spēkus ar Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes zinātnieku un inženieru komandām. Ierīces pamatā ir gāzu hromatogrāfijas tehnoloģijas, kas tiek izmantotas zinātniskiem nolūkiem. Ierīces tehnoloģija ir iesniegta apstiprināšanai patentu reģistrā. «Scent Camera» izstrādi inovāciju vaučera programmā līdzfinansējusi Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).
«Creative Business Cup» Latvija 2021 finālā iekļuva arī vegānās ādas izstrādātājs «Batwatex», videi draudzīgu apģērbu ražotājs «Tom Adam», juridisko tekstu vizualizēšanas digitālie risinājumi «RockTerms» un stresa mērīšanas ierīce «Hedda». Finālistus vērtēja starptautiska žūrija, kurā strādāja «Creative Business Network» vadītājs Rasmuss Vīnsteds Černings (Rasmus Wiinstedt Tscherning), Dānijas kultūras centra Latvijā vadītājs Simons Dravsens Holmbergs (Simon Drewsen Holmberg), Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Kaspars Rožkalns, kā arī biznesa konsultante no Kanādas Tuija Seipela (Tuija Seipell) un «Creative Estonia» vadītāja Eva Lēmeta (Eva Leemet).
«Kā jau vienmēr, «Creative Business Cup» sacenšas radošas un grūti salīdzināmas idejas. Īpašu uzmanību pievērsām to unikalitātei, tirgus iespējām un komandu kompetencēm. «Murins Startups» izvēlētā tigus niša ir plaša un maz apgūta, kas paver plašas biznesa iespējas. Uzņēmuma komandā saskatījām degsmi, kā arī nepieciešamās zināšanas, lai izveidotu eksportveiksmīgu produktu,» savos un žūrijas iespaidos dalās LIAA direktors Kaspars Rožkalns.
Uzvarētājs jūnija beigās piedalīsies «Creative Business Cup» 2021 starptautiskajā finālā. Cīņa uzvarētāju vidū notiks gan par pasaulē radošākā jaunuzņēmuma titulu un galveno naudas balvu 7000 eiro apmērā, gan arī par investoru uzmanību. «Esmu gandarīts par iespēju pārstāvēt Latviju «Creative Business Cup» 2021 starptautiskajā konkursā. Ceru, ka dalība šajā pasākumā mūs tuvinās brīdim, kad katrs interesents varēs iegādāties savā īpašumā smaržu ierakstītāju,» saka nacionālajā atlasē uzvarējušās komandas vadītājs Sandis Mūriņš.
«Creative Business Cup» ir globāla iniciatīva, kuras misija ir uzņēmējdarbības un inovāciju stiprināšana. Konkurss Latvijā notiek jau astoto gadu, un to organizē LIAA Radošo industriju inkubators. Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas un veicināt inovāciju attīstību, palīdzot uzņēmumiem no dažādām pasaules valstīm satikties ar investoriem, potenciālajiem sadarbības partneriem, kā arī sasniegt globālo tirgu.
Viedokļi