No 1. līdz 3. maijam tiešsaistē norisinājās kultūras un radošo industriju hakatons «HackCreative: An Industry Transformed», kas pulcēja vairāk nekā 300 dalībnieku no 30 pasaules valstīm. Dalībnieki izstrādāja dažādus projektus, kas potenciāli varētu sniegt atbalstu nozares pārstāvjiem Covid-19 izraisītās krīzes laikā. Hakatonā tika izstrādātas 26 idejas, un trīs veiksmīgākie projekti savā starpā sadalīja «Swedbank» nodrošinātas naudas balvas 10 000 eiro vērtībā.
Hakatona noslēgumā ekspertu žūrija, kuras sastāvā bija Latvijas Laikmetīgā mākslas centra vadītāja Solvita Krese, Ziemeļu dimensijas Kultūras partnerības sekretariāta vadītāja Dace Resele, Kultūras ministrijas Valsts sekretāres vietnieks kultūrpolitikas jautājumos Uldis Zariņš, uzņēmuma «Typeform» radošais direktors Alekss Antolino (Alex Antolino) un konferences «The Next Web» jaunuzņēmumu attiecību vadītājs, inovāciju un globālo notikumu eksperts Sebastjens Tupijs (Sebastien Toupy) izvēlējās trīs veiksmīgākos projektus, kuri sīvā konkurencē uzrādīja vislabāko rezultātu.
1. vietu un naudas balvu 5000 eiro apmērā ieguva komanda «Brainfood», kuri izstrādāja platformu, kurā radošo industriju pārstāvji un mākslinieki var nopelnīt papildus ienākumus, piedāvājot privātstundas un meistarklases. Idejas prezentācija.
«Es domāju, ka šāda veida hakatoni ir lieliska pieredze neatkarīgi no tā, vai dalībnieki jau nāk ar konkrētu ideju, vai arī tā tiek izstrādāta īsajā laika posmā. Atvēlētais laiks liek organizēti apkopot visas prasmes un koncentrēties, lai izmantotu ik brīdi. Mēs strādājām nelielā komandā, kuras sastāvā bija 4 cilvēki, un mums bija viegli gan komunicēt, gan paspēt iekļauties termiņā. Es ceru, ka arī citi cilvēki izmantos šāda veida pasākumus, lai papildinātu savas prasmes,» saka komandas «Brainfood» pārstāve Elvi Kustavus.
2. vietu un naudas balvu 3000 eiro apmērā turpmākai idejas izstrādei ieguva komanda «#visitmuseum», kuri piedāvāja tiešsaistes reģistrācijas un biļešu iegādes instrumentu muzejiem, bibliotēkām un arhīviem, balstoties uz datubāzi kulturasdati.lv. Idejas prezentācija
3. vietu un sākuma kapitālu 2000 eiro apmērā turpmākai projekta realizācijai ieguva komanda «Cosimo», kuri prezentēja iniciatīvu, kurā uzņēmējdarbību var apvienot ar radošumu, lai atbalstītu unikālus kultūras projektus, piemērojot nodokļu atvieglumu, kas darbojas kā ziedojums. Idejas prezentācija
Tiešsaistes noslēguma ceremonijā tika pasniegtas arī īpašas specbalvas: 1000 eiro lielu naudas balvu Ziemeļu dimensijas Kultūras partnerības (NDPC) turpmākai idejas izstrādei saņēma komanda «LaikaForma», kuri izstrādāja digitālu platformu, kas aptver visplašāko Latvijas laikmetīgās mākslas arhīvu, izglītojošus materiālus un pārskatāmu kultūras mantojumu. Idejas prezentācija
Vēl vienu specbalvu pasniedza «Make Room Global», izvēloties divas komandas, kuras ieguva pilnībā apmaksātu iespēju 2021. gada februārī piedalīties «Innovation Lab» programmā Indijā. «Innovation Lab» laikā visiem dalībniekiem būs iespēja piedalīties projektā, kurā 3 labākās komandas savā starpā sadalīs 20 000 eiro naudas balvu, kas palīdzēs turpmākā ideju izstrādē. «Make Room Global» balvu saņēma hakatona 3. vietas ieguvēji «Cosimo» un «Business of Creativity», kuru izstrādātā izglītojošā tiešsaistes platforma radošo industriju pārstāvjiem palīdz apgūt biznesa pamatus no citiem radošo nozaru līderiem. «Business of Creativity» idejas prezentācija
Hakatonā dalībniekiem bija iespēja sastrādāties ar 17 mentoriem, kuri atbalstīja komandas, daloties ar savām zināšanām, pieredzi un ieteikumiem. Naudas balvu fondu 10 000 eiro vērībā nodrošināja «Swedbank», kas iepriekš atbalstījusi arī hakatonus «HackForce» un «The Global Hack».
Radošo un kultūras industriju hakatonu organizēja Ziemeļu dimensijas Kultūras partnerības Sekretariāts sadarbībā ar Latvijas Laikmetīgās mākslas centru un Eiropas Neatkarīgo kultūras centru tīklu «Trans Europe Halles», un to atbalstīja Latvijas Kultūras ministrija.
Viedokļi