Kopš aprīļa sākuma Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) īsteno kampaņu «Mājas. Ziepes. Divi metri», lai informētu iedzīvotājus par koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 profilaksi un piesardzības principiem, kas palīdz ierobežot infekcijas izplatīšanos. Lakoniskās un atmiņā viegli paliekošās kampaņas autori ir «Nord DDB Riga» komanda.
«Atšķirībā no lielākās daļas kampaņu, pie kurām esam strādājuši, šoreiz mērķauditorija bija visas vecuma un sociālās grupas. Nācās aizmirst «kas der visiem, neder nevienam» — vajadzēja tieši to, kas der visiem! «Fake news», sazvērestību teoriju un informācijas pārprodukcijas laikā pa vidu griķu jokiem un dziedināšanai ar svēto ūdeni primāri bija nodot skaidru, nepārprotamu vēstījumu. Tādēļ uzstādījums bija runāt vienkāršā valodā, kas neatstātu vietu interpretācijām,» skaidro kampaņas autori.
Lakoniskais pantiņš palīdz nostiprināt reklāmas vēstījumu atmiņā. «Mājas. Ziepes. Divi metri» ir atslēgas vārdi no trīs pandēmijas laika fiziskās distancēšanās ieteikumiem. Kampaņas simbols — rokas — ir nesējs tiešā un pārnestā nozīmē. «Nesot» ziņu par pareizu rīcību, tās spēj mūs pasargāt, bet, neievērojot noteikumus, tās var «atnest» vīrusu.
«Mūsu mērķis ir bez agresijas aicināt ievērot neoficiāli obligātos drošības pasākumus, kas ir tieši tik elementāri kā šie trīs visiem labi zināmie vārdi. Tā, lai būtu kauns tos neiegaumēt,» stāsta autori. Aicinājumam pievienojušies un «Mājas. Ziepes. Divi metri» pantiņu jau apspēlējuši dažādi sabiedrībā zināmi cilvēki gan mūziķu un radio dīdžeju, gan politiķu vidū. Sociālajos tīklos popularitāti guvusi gan grupas «Kombinezoni» versija, gan DJ Keda tehno remikss.
Tā kā ziņa ir jānodod visai sabiedrībai, neatkarīgi no vecuma, tautības un dzīvesvietas, kampaņā tiek izmantots plašs mediju kanālu sadalījums. Reklāma izvietota vadošajos TV, interneta, radio un vides medijos. Lielākais īpatsvars ir video formātu atbalstošiem kanāliem — TV un internetam, kuriem Covid-19 laikā ir palielinājusies auditorijas sasniedzamība, un tie pilnvērtīgi atspoguļo ziņas koncepciju, parādot roku kustību un skandējot pantiņu. Reklāmai izveidota arī krievu valodas versija.
«Nord DDB Riga» autoru komanda: stratēģiskā direktore Anna Celmiņa, radošie direktori Anete Ķestere un Andris Rubīns, «Nord ID» dizaina direktore Maija Rozenfelde, tekstu autore Liene Bērziņa, projekta direktore Annija Vītola, projekta vadītāja Anete Pudža.
Viedokļi