Pagājušajā nedēļā Latvijas medijos izskanēja ziņa par Saulkrastu novada tēriņiem jaunas vizuālās identitātes izstrādei īsi pirms teritoriālās reformas. Jaunā zīmola koncepcija nodēvēta par «astoņu taisnu līniju uzzīmēšanu un aprakstu par mierpilnu un ģimenisku novadu». Vērsāmies pie Saulkrastu jaunās vizuālās identitātes autora, grafikas dizainera Krista Dārziņa, lai noskaidrotu, cik apjomīgs darbs patiesībā slēpjas aiz logotipa astoņām līnijām.
Viens no būtiskākajiem Saulkrastu attīstības virzieniem un arī viens no iemesliem zīmola stiprināšanai ir pārtapšana no sezonālas kūrortpilsētas uz vietu, kur iedzīvotājiem un pilsētas viesiem ir augstvērtīgs infrastruktūras, kultūras un tūrisma piedāvājums visa gada garumā. Līdz ar to, jaunajā vizuālajā identitātē vairs nav izmantoti piejūras kūrortpilsētām raksturīgie intensīvi zilie un dzeltenie toņi, kas asociatīvi iezīmē sezonalitāti. «Iepriekšējais Saulkrastu logo bija vizuāli pārlieku piesātināts, kas apgrūtināja tā uztveramību un izmantošanu ikdienas komunikācijā. Mainoties medijiem un digitālajai videi ieņemot arvien lielāku lomu, ir svarīgi izveidot vizuālo identitāti, kas darbojas dažādās platformās,» skaidro radošās aģentūras «Azai Studios» Rīgas biroja mākslinieciskais direktors Krists Dārziņš. «Saulkrastu agrākā vizuālā identitāte balstījās tikai uz logo lietojumu — tas liekams labajā vai kreisajā stūrī — kas ir mazsvarīgi. Mērķis bija izveidot vizuālo identitāti, ar kuru var asociēties vairums saulkrastnieku un kas atbilst Saulkrastu dvēselei un nākotnes plāniem. Tāpat svarīgi, lai skatītājs spēj atpazīt Saulkrastus pēc vizuālās identitātes krāsām vai saules stariem.»
Novada jaunā zīme ir saules rita atainojums uz stabilas, līdzsvarā esošas pamatnes — horizonta vai krasta līnijas, veidojot mierīgu un sabalansētu, bet vienlaikus darbīgu noskaņu. Grafiskā valoda ir lakoniska un viegli atpazīstama. «Esam dzirdējuši komentāru, ka logo ir pārāk vienkāršs, taču, mūsuprāt, tas ir lieliski, ka logo var viegli un ātri atcerēties, un to var uzzīmēt kaut bērns, spēlējoties ar krītiņiem, kas nebūtu bijis iespējams ar iepriekšējo logo,» saka Krists.
Lai veidotu atpazīstamu un vienotu novada tēlu, izveidoti radniecīgi zīmola atvasinājumi visām Saulkrastu pašvaldības iestādēm. Tas nodrošinās efektīvāku komunikāciju, spēcīgāk atspoguļos novada misiju, vīziju un vērtības, kā arī veicinās novada pasākumu atpazīstamību plašākā mērogā. Krists skaidro: «Jau no paša procesa sākuma bija zināms, ka ar vizuālo identitāti strādās dažādas Saulkrastu novada iestādes un ne visām ir «in–house» dizainers, kurš var profesionāli izveidot afišu, bukletu vai norādi. Veidojot vadlīnijas, tās izstrādājām draudzīgas cilvēkiem bez lielas iepriekšējas dizaina pieredzes. Lai Saulkrasta novada darbiniekiem procesu atvieglotu vēl vairāk, izmantojām darbiniekiem jau ierasto «Canva» platformu, kurā esam izvietojuši sagataves, krāsas, grafikas un logo, tādējādi taupot darba laiku un veicinot vienotu vizuālo materiālu veidošanu.»
Ar Saulkrastu zīmola vadlīnijām pilnā apjomā iespējams iepazīties šeit.
Viedokļi