Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubatorā noslēdzies jau sestais biznesa ideju atlases konkurss atbalsta un pakalpojumu saņemšanai radošajās industrijās. Uzņemti septiņi uzņēmumi inkubācijas un 19 biznesa ideju autori pirmsinkubācijas atbalsta programmā. Modes, tekstila, produktu dizaina, mūzikas un IT nozarēm pievienojušās arī inkubatorā līdz šim maz pārstāvētas nozares — mediji un izdevējdarbība.
«Esam gandarīti, ka interese par Radošo industriju inkubatoru joprojām pieaug. Pavasara uzņemšanā noklausījāmies rekordlielu prezentāciju skaitu — 77. Uzņēmumiem ideju netrūkst, tās kļūst arvien interesantākas un pārliecinošākas. Šoreiz spēcīgākās izrādījās tās, kas radītas bērniem,» komentē LIAA Radošo industriju inkubatora vadītāja Karine Kalniņa, atzīmējot, ka nākamo pieteikumu pieņemšanu plānots uzsākt 30. augustā.
Pirmsinkubācijas programmai pievienojušies līdz šim inkubatorā nebijušu jomu pārstāvji, piemēram, palīglīdzeklis cilvēkiem ar viegliem kustību traucējiem un senioriem, apsveikumu rakstīšanas platforma, baleta treniņu rokasgrāmata, komiksu mākslinieku platforma un citas idejas.
Inkubācijas programmā kopā uzņemti septiņi jaunie uzņēmēji, to vidū «Gamechanger Audio», kas jau guvuši starptautisku atpazīstamību ar «Plus» un «Plasma» efektu pedāļiem, kas piesaista uzmanību ne tikai ar unikālo skanējumu, bet arī ar produkta dizainu. «Gamechanger Audio» apvienojoties elektronikas inženieriem un mūziķiem, uzņēmumam jau izdevies radīt inovatīvas audio efektu ierīces, ko pieprasa atzītas rokzvaigznes visā pasaulē. Pērn uzņēmums arī ieguva otro vietu starptautiskajā radošās uzņēmējdarbības konkursā «Creative Business Cup».
Inkubatorā mūzikas nozari pārstāv arī «Babbit» — skaņu sistēma, kas radīta pirmsskolas vecuma bērniem. Tā ļauj pašiem mazākajiem ģimenē patstāvīgi straumēt mūziku no «Spotify», neizmantojot ekrānus. «Babbit» komanda ir izveidojusi «Put2Play» risinājumu, kas ļauj bērniem vadīt iekārtu un izvēlēties mūziku vienkāršā veidā — novietojot īpašas mūzikas kartītes uz skaņu iekārtas. Vecāki caur lietotni šīm kartītēm var piesaistīt jebkuru saturu (dziesmas, izlases, albumus, pasakas) no «Spotify» vai MP3. Šogad «Babbit» pārstāvēs Latviju «Creative Business Cup».
Uzņēmums «Charlatan» drīzumā piedāvās tirgū attīstošas un inovatīvas mēbeles bērnudārziem un rotaļu stūrīšiem publiskās vietās. Jaunākajai mērķauditorijai piemērotu produktu izstrādājis arī «Beloved Boards» — izglītojošu bērnu rotaļlietu ražotājs, kas izgatavo koka aktivitāšu dēļus bērniem vecumā no pusgada līdz pieciem gadiem.
Jaunais inkubatora dalībnieks «Cosmograph» piedāvā attīstošu ekoloģisku zīmēšanas rotaļlietu. Tā ir paredzēta gan pieaugušajiem, lai atrastu jaunus iedvesmas avotus un padarītu zīmēšanu interesantāku, gan bērniem, lai attīstītu motoriku un iegūtu jaunas prasmes.
Platforma «Efectio» uzņēmumiem piedāvā piedzīvojumiem bagātus izaicinājumus, lai veicinātu jautru, praktisku, sociāli noderīgu un veselīgu ieradumu rašanos starp darbiniekiem.
«Tuta Media» veido ekrāna saturu vismazākajiem — mīļu un izglītojošu seriālu bērniem vecumā no viena līdz četriem gadiem. «Tutas lietas» šobrīd ir pati skatītākā pārraide LMT viedtelevīzijā un kļūst aizvien populārāka tiešsaistes platformā YouTube. Radītais raidījumu cikls ir iemantojis arī plašu popularitāti latviešu diasporā ārpus valsts robežām un no 2019. gada rudens būs pieejams arī sabiedriskajā televīzijā LTV1.
Nākamā uzņemšana LIAA biznesa inkubatoros plānota 2019. gada 30. augustā. LIAA Radošo industriju inkubators īsi pirms uzņemšanas rīkos informatīvus pasākumus, kuru laikā stāstīs par pieteikšanās procesu un ieguvumus no dalības inkubācijas un pirmsinkubācijas atbalsta programmās. Informācija par gaidāmajiem pasākumiem tiks publicēta inkubatora Facebook lapā un LIAA mājaslapā.
Viedokļi