27.–29. aprīlī Vidzemes Augstskolā Valmierā notiks virtuālās un papildinātās realitātes programmatūras izstrādes radošā darbnīca «AR/VR Hackathon 2018». Tajā aicināti piedalīties programmētāji, grafikas un interfeisa dizaineri, projektu vadītāji un citi interesenti. Divas dienu radošajā programmēšanas un izstrādes maratonā būs sastopami gan jomas eksperti, gan pieejams nepieciešamais aprīkojums un tehnoloģijas.
«AR/VR Hackathon 2018» organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA), «Overly», «Magnetic Latvia» un Vidzemes Augstskola, kurā šobrīd tiek izstrādāta maģistra programma «Virtuālā realitāte un mobilās tehnoloģijas».
Pasākumā piedalīsies pazīstamais virtuālās realitātes nozares eksperts Tronds Nilsens (Trond Nilsen) no Sietlas — viņš darbosies gan kā mentors, gan arī kopā ar citiem industrijas ekspertiem vērtēs komandu sniegumu. Hakatona laikā dalībniekiem būs pieejami dažādi virtuālās un papildinātās realitātes tehnoloģiskie risinājumi: «Google Tango», «Microsoft Hololens», «Daqri smart glasses» un aprīkojums no «Oculus», «HTC» un «Samsung».
Pasākuma organizētājs, «Overly» līdzdibinātājs Ainārs Kļaviņš uzskata, ka Latvijā virtuālās realitātes jomā ir liels potenciāls: «Lai to attīstītu un veicinātu mēs esam gatavi dot visu, kas mums ir. Specifisku, grūti iegūstamu tehniku, gadu gaitā sakrātās zināšanas. Mēs gribam, lai mūsu valsts ir spēcīga šajā jomā un aicinām visus līdzdarboties — vai tie būtu programmatūras izstrādātāji, 3D mākslinieki, grafikas dizaineri vai ideju ģeneratori, kas zina ko grib panākt un meklē komandu savu plānu īstenošanai».
Labākajām «AR/VR Hackathon» komandām ir paredzētas balvas — simpātiju balva no LIAA Valmieras biznesa inkubatora, labākās idejas autoriem — uzņēmuma «Overly» veicināšanas prēmija 500 eiro vērtībā.
Uzņēmēji cer atkārtot pagājušā gada hakatona panākumus: «Šādos pasākumos, kad satiekas līdzīgi domājoši cilvēki, notiek radošs sprādziens, tā ir fantastiska sajūta. Pērn hakatona rezultātā tika sākta pat jaunu virtuālās realitātes briļļu izstrāde. Šis uzdevums ir sarežģīts un joprojām procesā, kamēr citās jomās ir arī taustāmi rezultāti. Piemēram uzņēmums «HackMotion» būtiski uzlaboja savu «body tracking» tehnoloģiju, kas viņiem palīdzēs ražot labākas sensoru sistēmas sporta nodarbībām. Savukārt uzņēmums «MorphoVR», par kuru ideja dzima šai pasākumā, tagad palīdz apgūt ķīniešu hieroglifus. Iespējams, savedot kopā līdzīgi domājošus cilvēkus, arī šogad radīsies kāds spēcīgs jaunuzņēmums,» tā Ainārs Kļaviņš.
Dalība «AR/VR Hackathon 2018» ir bez maksas. Uzzināt vairāk un reģistrēties pasākumam iespējams tā mājaslapā.
Viedokļi