Attēls — «!Mooz»

Darbu iesniegšanas termiņš desmitajam «Latvian Art Directors Club» (LADC) rīkotajam radošās izcilības festivālam «Adwards» pagarināts līdz 7. aprīlim. Festivāla ietvaros no 13. līdz 17. aprīlim noritēs «Adwards 2015» radošā nedēļa un darbu izstāde. Savukārt to noslēgumā apbalvošanas ceremonijā tiks paziņots, kuri no iepriekšējā gada laikā radītajiem darbiem ieies Latvijas radošās domas un meistarības vēsturē.

Ziņas Fold 23. februāris, 2015

Šo 10 gadu laikā LADC ir rūpējies par radošo industriju meistarības un profesionālo standartu izaugsmi, izglītojis, iedvesmojis un iedrošinājis esošo un nākamo radošo talantu paaudzi, nodrošinājis pieredzes un informācijas apmaiņu starp radošo industriju profesionāļiem un sabiedrību. Līdz šim «Adwards» festivālā iesniegts teju 2000 darbu, un lekcijas un meistarklases snieguši vairāk kā 160 pasaules vadošie radošo sfēru pārstāvji.

Šis gads atzīmē LADC un «Adwards» desmit pieredzes, izaugsmes un zināma brieduma gadus, tāpēc šī gada festivāla koncepts ir «nozare ar pieredzi», simbolizējot visu, kas šo desmit gadu laikā uzkrāts, uzaudzis, izkritis un nošļucis, vienlaicīgi parādot, ka līdz ar briedumu un iekāpšanu nākamajā gadu desmitā festivāls un LADC nav zaudējuši savu rokenrolu. Tādēļ katram reklāmas darbonim tik pazīstamie vārdu savienojumi «Pitch or die», «Mēs neesam šeit nākuši, lai labi justos», «Perfekts, paēdis & nevainīgs» tikuši ietetovēti nozares miesā. Festivāla ideju izstrādāja «!Mooz» radošais direktors Mareks Hofmanis, mākslinieks Edgars Jurjāns un tekstu autors Nils Sakss.

Darbu iesniegšana

Darbus festivālam var iesniegt līdz 7. aprīlim, un tiem jābūt realizētiem laika posmā no 2014. gada 25. februāra līdz 2015. gada 30. martam. Pirmā darba iesniegšana visiem festivāla dalībniekiem ir bez maksas, bet par katra nākamā darba iesniegšanu jāmaksā 87 eiro (PVN iekļauts cenā). Iesniegtajiem darbiem jābūt radītiem Latvijā (vai Latvijā strādājošu citu valstu autoru vadībā). Ja darbs tapis ārpus Latvijas, tam jābūt radītam Latvijas autoru vadībā. Uz iesniegtajiem darbiem, attēliem, video un citiem materiāliem nedrīkst tikt norādīts darba autors, citādi tie netiks vērtēti.

Arī šogad papīra lieltirgotājs «Antalis» parūpējies par īpašiem noteikumiem «Printart un dizains» darbu iesniedzējiem — visiem, kas iesniegs darbu uz «Antalis» papīra un anketā norādīs papīra veidu un izmantoto tehnoloģiju, arī otrais iesniegtais darbs būs bez maksas, kā arī visiem fiziski iesniedzamajiem darbiem «Antalis» nodrošinās bezmaksas kurjera pakalpojumus. Tāpat arī kategorijā «Limbo» pirmie divi darbi iesniedzami bez maksas, bet par katra nākamā darba iesniegšanu jāmaksā 87 eiro (PVN iekļauts cenā).

Kategorijas

Darbi iesniedzami kategorijās «Integrētās kampaņas», «Film & radio», «Interaktīvie un digitālie risinājumi», «Printart un dizains», «Vides reklāma», «Zīmola stāsts», «Sabiedriskās attiecības», «Netradicionālā komunikācija», «Pasākumi», «Branded content & entertainment», kā arī speciālā kategorijā «Darba uzdevumi», kurā radošajiem prātiem tiks piedāvāti vairāku Latvijas uzņēmumu sagatavoti uzdevumi un kurā darbi tiks pieņemti bez maksas. Kategorijā «Limbo» iesniedzamas visas izcilās, tomēr klientu neapstiprinātās idejas. Sadarbībā ar «Clear Channel», «JCDecaux» un «Pilsētas līnijas» jaunizveidotajā kategorijā «Vides reklāma» tiks vērtēti vides risinājumi apakškategorijās «Komercreklāma», «Sociālā reklāma un labdarība» un «Ambient risinājumi vidē». Savukārt visiem «Printart un dizains» kategorijas darbiem jāiesniedz drukāti un/vai produktu paraugi un anketā jānorāda drukas un/vai pēcapstrādes tehnoloģijas un izmantotie materiāli, citādi darbi netiks vērtēti.

«Young Lions» radošais konkurss

Jaunie talanti, kuriem spīd acis, ir idejas un prasmes, varēs paplosīties «Young Lions» 24 stundu radošajā konkursā, kurā šogad būs iespējams izmēģināt spēkus trijās kategorijās: «Print», «Cyber» radošajiem līdz 28 gadiem un «Young Marketers» mārketinga speciālistiem līdz 30 gadiem.

Nacionālajā atlasē dalībniekiem diennakts laikā noslēgtā telpā būs jāizveido izvēlētās kategorijas kampaņa pēc sponsora sagatavota darba uzdevuma. Visus darbu vērtēs starptautiskā «Adwards» žūrija, nosakot uzvarētājus, kas dosies uz Kannām piedalīties «Cannes Lions» festivālā un starptautiskajā «Young Lions» konkursā Francijā.

Žūrija un apbalvojumi

Labākos darbus noteiks starptautiska žūrija, kurā strādās pazīstami reklāmas, dizaina, mediju un saistīto industriju pārstāvji. Katras apakškategorijas labāko darbu autori saņems I pakāpes «Adwards» ordeni jeb zelta godalgu, bet darbi, kas tiks izvirzīti kā otri labākie — II pakāpes «Adwards» ordeni jeb sudraba godalgu. Darbs, kurš tiks atzīts par labāko veikumu «Adwards» ietvaros neatkarīgi no kategorijas, saņems Grand Prix ordeni. Papildus «Adwards» apbalvojumiem «Antalis pasniegs GrandArt un GrandPrint balvas. Sekos arī Limbo balva, Fotoakadēmijas simpātiju balva, mācību centra «Digital Guru» balvas izcilākajiem darbiem kategorijā «Darba uzdevumi», kā arī klientam, kas bijis drosmīgs, atvērts izaicinājumiem un akceptējis radošo prātu risinājumu, tiks piešķirta Pioniera balva.

Darbu iesniegšanas kārtība un informācija par tehniskajām prasībām atrodama «Adwards» mājāslapā.