22.–24.augustā Rīgā norisinājās pirmā «TechHub Riga» rīkotā Digitālo mediju start–up akadēmija, pulcējot 10 dalībnieku komandas un nozares ekspertus, lai trīs dienās pilnveidotu piedāvātās biznesa idejas un apzinātu Latvijas start–up vides potenciālu. Akadēmija noslēdzās ar ideju prezentācijām investoriem un «Furnny» kā labākās komandas apbalvošanu.
Savas zināšanas akadēmijas komandām sniedza pieredzējuši uzņēmēji un eksperti, pilnveidojot dalībnieku prasmes, kas nepieciešamas katra uzņēmuma sākumā. Mentori Uldis Leiterts («Infogr.am»), Egils Boitmanis («Infinitum8»), Agris Ķipurs («AirDog»), Viesturs Sosārs («Real Sound Lab»), Andris K. Bērziņš («Buzztale»), Artūrs Mednis («Inspired Digital») un biznesa menedžmenta un stratēģiju eksperts no Somijas Jarmo Kuusivuori deva padomus digitālajā mārketingā, biznesa vadībā un attīstībā, produktu validācijā un pičošanā.
Akadēmija saņēma 26 pieteikumus, un dalībai tika izvēlētas 10 komandas:
- «Eat With Pro» — platforma, kurā ikviens uztura speciālists var publicēt sevis izveidotus uztura plānus, un lietotāji var atrast sev piemērotākos no tiem, kā arī jaunas idejas veselīgam uzturam.
- «Files.fm» — mākoņdatu uzglabāšanas un lielizmēra failu pārsūtīšanas risinājums.
- «Plazalog» — reālā laika komentāru un sarunu sistēma mājaslapu lietotājiem.
- «reContact» — aplikācija, lai veidotu ciešākas attiecības ar ģimeni un draugiem.
- «Meepl» — aplikācija, lai atrastu un sazinātos ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem, ar kuriem kopā apmeklēt restorānus, kafejnīcas vai pasākumus.
- «Skinny Pleasure» — hedonistisks dzīvesstila blogs.
- «Lemonade» — aplikācija, kas ļauj pircējiem atrast produktu pārdošanas vietas un cenas viņu viedtālruņos.
- «Quiq.ly» — ikdienas asistenta aplikācija, kas palīdz pieņemt lēmumus ātrāk, pamatojoties uz līdzīgiem viedokļiem.
- «Qfer» — aplikācija, kas palīdz ātri izpētīt un izmantot dažādus piedāvājumus tuvākajā apkārtnē.
- «Furnny» — platforma, kas veidota, lai padarītu māju un telpu iekārtošanu vieglāku.
Trīs dienu laikā komandas klausījās un sniedza prezentācijas, saņēma individuālas konsultācijas, dibināja jaunus kontaktus un pičoja savu biznesu investoriem. Komandas attīstīja savas idejas, izvērtējot biznesa modeļus un potenciālos pircējus, veicot piezīmes par mārketinga stratēģijām un pat mainot nosaukumu. Akadēmijā topošie uzņēmēji satika riska kapitāla pārstāvjus no «ZGI», «BaltCap» un «Expansion Capital», kā arī pārstāvjus no LATBAN.
Par pirmās Digitālo start–up akadēmijas uzvarētāju tika izvēlēts «Furnny», balvā saņemot biļetes uz lielāko Ziemeļeiropas tehnoloģiju konferenci «Slush». Tā bija komanda, kas akadēmijas laikā noformulēja vairākus sava uzņēmuma aspektus un kurā investoru žūrija saskatīja vislielāko biznesa potenciālu.
«Furnny» — interjera priekšmetu 3D katalogs
«Furnny» komanda vēlas radīt paplašinātās realitātes (augmented reality) mobilo aplikāciju arhitektiem un interjera dizaineriem, ar kuras palīdzību būtu iespējams aplūkot, kā dažādi interjera priekšmeti izskatās un iederas telpā — bez mērījumu veikšanas vai modelēšanas. Mobilā aplikācija automātiski pielāgos virtuālos modeļus apkārtējai videi, un tajā būs iekļauts katalogs ar dažādu interjera priekšmetu ražotāju produkcijas 3D modeļiem. «Furnny» mājaslapā 3D modeļi būs pieejami lejuplādei visu populārāko 3D programmu formātos.
Kamēr turpināsies darbs pie kataloga un mobilās aplikācijas izveides, lietotājiem visi pakalpojumi būs pieejami bez maksas. Ar laiku plānots ieviest aplikācijas maksas versiju profesionāļiem. Šobrīd tiek slēgtas pirmās vienošanās ar interjera priekšmetu ražotājiem par viņu produkcijas izvietošanu «Furnny» katalogā. Ražotājiem tiek piedāvāta 3D modeļu izveide vai pielāgošana, produktu izcelšana, ieraksti blogā un citi pakalpojumi. Iecerēts sadarboties ar interjera priekšmetu zīmoliem no visas pasaules, taču «Furnny» komanda īpaši novērtē iespēju sadarboties ar Latvijas dizaineriem un ražotājiem, jo vēlas popularizēt viņu darbus starptautiskā līmenī.
Šobrīd izveidota «Furnny» mājaslapas Beta versija, un tiek meklētas investīcijas mobilās aplikācijas izveidei.
Viedokļi