«It’s Nice That» no studentu bloga ir kļuvis par iedvesmas avotu radošiem cilvēkiem visā pasaulē ar veseliem 375 tūkstošiem apmeklējumu mēnesī. Robs Aldersons — INT vietnes un tās drukātā ekvivalenta «Printed Pages» redaktors — februārī apmeklēja Rīgu, lai uzstātos ar lekciju Latvian Art Directors Club. Roba ierašanās sakrita ar FOLD dzimšanu, tāpēc mēs uzaicinājām viņu pusdienās, lai aprunātos par to, kā no bloga izaugt par pilntiesīgu mediju. Robs dalījās dažos padomos, kas noderēs arī citiem.
Kūrējiet, jo tas vairo uzticību
Ir svarīgi, lai būtu kāds principu kopums, uz kā balstīties un kas kalpo par atskaites punktu. Iestāties par radošumu ir «It’s Nice That» (INT) galvenais kritērijs — pirms ko publicējam, mēs sev jautājam: «Vai šī ir izcila radoša pieeja?» Mēs meklējam oriģinalitāti idejā vai izpildījumā. Mēs bieži sastopamies ar līdzīgām idejām, taču jauns izpildījums var kļūt izšķirošs. Mēs nekad nestrādājam ar preses relīzēm, bet gan paši meklējam un radām oriģinālu saturu.
Mēs patiesi ticam meritokrātijai — darba kvalitāte ir izšķiroša. Mēs publicējam lieliskus studentu darbus līdzās tādu korporāciju darbiem kā «Coca Cola». Vairojot uzticību, blogs sāk kļūt kulturāli nozīmīgs. Taču, ja sāksiet publicēt lietas, tikai lai palielinātu lapas apmeklējumu, viss var beigties pagalam nelāgi.
Esiet godīgi
Mana izglītība un profesionālā pieredze ir balstīta žurnālistikā, nevis mākslā un dizainā. Ir svarīgi būt godīgam un vienkāršam un neizlikties, ka zinu vairāk, nekā patiesībā. INT dibinātāji Vils Hadsons (Will Hudson) un Alekss Beks (Alex Bec) man vienmēr var izskaidrot, ja es kaut ko nesaprotu. Turklāt es uzskatu, ka labam dizainam ir jāšķērso nozares robežas un jāuzrunā ikviens. No biznesa attīstības viedokļa, ir ļoti labi, ja komandai pievienojas kāds ar atšķirīgu pieredzi, jo citādi jūs paliksiet uz vietas. Galvenais ir process, domu apmaiņa un mijiedarbība.
Runājiet viens ar otru
Bloga derīguma termiņš būs īss, ja publicēsiet tikai lietas, kas patīk pašiem — lai kļūtu par vietni ar žurnālistisku vērienu, jums ir jādomā līdzi, jāizsver argumenti un jādiskutē. Kad es piebiedrojos INT komandai, mēs sākām pārrunāt visu, ko publicējam. Bieži vien labākās publikācijas izrādās tās, par kurām mēs visvairāk strīdamies, jo tādā gadījumā autors cenšas pamatot, kāpēc par to vispār būtu jāraksta.
Laicīgi atzīstiet kļūdas
Mēs esam pārliecināti, ka kļūdīties vajag ātri — turklāt tas ir iespējams tikai jaunajos medijos. Vecie mediji baidās no neveiksmēm, savukārt mūsu devīze ir «Izmēģināsim!». Mūsu pirmā podkāstu sērija bija drausmīga, un es biju šī projekta autors. Mūsu žurnālam sākumā neklājās tik labi, kā cerēts, jo mēs centāmies būt ļoti nopietni un runāt par lielām tēmām mākslā un dizainā, taču šī pieeja mums nederēja. Tāpēc atzīstiet, ja esat kļūdījušies, pārstājiet darīt to, kas nedarbojas, un atrodiet neveiksmes iemeslu.
Esiet rotaļīgi, taču pildiet savu uzdevumu
Mūs bieži kritizē, ka mēs pazeminām standartus un ka dizaina kritika izmirs INT dēļ. Patiesībā mēs cenšamies būt pieejami visiem, jo dizaina nozare bieži uztver sevi pārāk nopietni. Kāds mūsu lasītājs teica: ««Creative Review» ir kā tēvs, bet jūs esat kā draugs.» Jūs varat būt nenopietni, taču jums ir jāapzinās sava atbildība.
No pikseļiem pie papīra
Tiešsaiste ir lieliska ātrai interakcijai — attēli, attēli, attēli! Savukārt drukātam medijam ir fantastiskas taktilas īpašības — tauste, smarža un pārsteiguma elements. Mūsu žurnāls «Printed Pages» ir veids, kā praktizēt to, ko mēs sludinām — ja mēs apgalvojam, ka drukāts materiāls ir skaists, tad mums tāds ir jātaisa un jāuztaisa pēc iespējas skaistāks. Ļaudis joprojām uzskata, ka drukātie mediji ir svarīgāki par blogiem. Žurnāls kalpo mūsu zīmolam, parādot, ka esam kaut kas vairāk par «tikai» interneta vietni.
Rīkojiet pasākumus
Ar pasākumu palīdzību mēs varam veidot cita veida attiecības ar mūsu lasītājiem. Cilvēki vēlas justies kā daļa no INT, un pasākumi palīdz stiprināt lojalitāti zīmolam, kas nav iespējams tiešsaistē. Mēs daudz strādājam pie šādu pasākumu veidošanas un cenšamies tajos personīgi uzrunāt pēc iespējas vairāk cilvēku.
Esiet attapīgi
Pašlaik mākslā un dizainā apgrozās mazāk naudas, nekā agrāk, taču pēdējos gados mēs esam pieredzējuši, kā dizaina industrija pieņēma šo izaicinājumu un daudz sasniedza. Valsts atbalsts ir lielisks un noderīgs, bet dizaineri pēc savas dabas ir ļoti apķērīgi un spēj domāt radoši, līdz ar to strauji attīstās jauni radošo nozaru atbalsta veidi.
Viens no šādiem pieaugošajiem atbalsta veidiem ir «Kickstarter». Tas radikāli maina produktu dizaina tirgu — pagājušajā gadā «Kickstarter» piešķīra mākslas projektiem vairāk naudas, nekā ASV valdība. Es uzskatu, ka nākamajos piecos gados tas mainīs to, kā pasaulē strādā radošās industrijas — tā vairs nav atsevišķa niša, tas ir pārtapis par ietekmīgu kultūras spēku un tikai pierāda to, ka cilvēkiem jāstrādā kopā.
Globāla auditorija, vietējs konteksts
Mēs publicējam darbus no visas pasaules, bet Londona ir mūsu fokuss un atrašanās vieta, turklāt 40% mūsu lasītāju ir no Londonas. Tā ir globāla pilsēta, taču, ja esat vietējs blogs, jums ir jāskata lietas to kontekstā. Kāds var nebūt pasaules labākais fotogrāfs, taču pašlaik jūsu valstī viņš tāds ir, un viņa darbi var iedvesmot kādu citā pasaules malā.
Viedokļi