
Līdz 18. aprīlim ISSP galerijā skatāma fotogrāfa Armanda Andžes izstāde «Bailes no ainavas», kas pievēršas Latvijas pilsētvides ikdienas ainavu mainīgajai dabai, pretstatot to uzņemtā attēla fiziskajai klātbūtnei. Armands savus darbus veido, izmantojot dažādas senas analogās fotogrāfijas tehnikas, un ir mākslinieku kolektīva «Baltic Analog Lab» biedrs. Rubrikā «Forša fīča» Armands stāsta par kameru, ar kuru viņš uzņēmis foto izstādei.
«Savu jauko «Konishi» japāņu kameriņu netīšām iegādājos 2024. gada 1. janvāra rītā. Kamera bija sliktā stāvoklī, bet pašrocīgi to restaurēju, un kopš tā laika šī kamera ir mans ikdienas darbarīks. Labākās šīs kameras īpašības ir mazais izmērs, kas ļauj to viegli paņemt mugursomā ekspedīcijās pa pilsētu, un perspektīvas kontroles iespējas, kas ir fundamentāli nepieciešamas arhitektūras fotogrāfijai.»

Armands Andže ar analogo fotogrāfiju nodarbojas jau vairāk nekā divpadsmit gadus. Viņš pašmācības ceļā apguvis vairākas senas analogās tehnikas un pievērš īpašu uzmanību analogo materiālu ilgtspējīgai izmantošanai, meklējot veidus, kā pārstrādāt un atkārtoti lietot procesa radītos atkritumus. Kopš 2018. gada Armands ir mākslinieku kolektīva «Baltic Analog Lab» biedrs. 2023. gadā Rīgas Fotogrāfijas biennāles «Next 2023» konkursā mākslinieks ieguva Lietuvas izdevniecības «NoRoutine Books» specbalvu par savu projektu «29 ainavas» un izdeva savu pirmo fotogrāmatu ar tādu pašu nosaukumu.
Armanda izstāde «Bailes no ainavas» ISSP galerijā pēta urbānās telpas neatrisinātos arhitektūras naratīvus, kas atklāj stāvokli starp klātbūtni un aizmirstību. Izstādē aplūkojamie darbi izmanto dagerotipijas un sausās stikla plates tehnikas, veidojot unikālu attēlu, kas eksistē tikai vienā eksemplārā. Vairāk par dagerotipiju interesenti varēs Armanda lekcijā 27. februārī.
Viedokļi