«Baiba Glass» trauks Publicitātes foto

Noslēdzot pop–up izstāžu sēriju «Dizaina procesi tuvplānā», Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs (DMDM) sadarbībā ar Dizaina eksporta aliansi piedāvā ceturto izstādi — «Ziema», kas būs skatāma no 2024. gada 5. decembra līdz 2025. gada 2. februārim. Ekspozīcija apvienos visu četrpadsmit Dizaina eksporta alianses biedru darbus, un tās pamatā ir ideja par sniegbaltā un ogles melnā kontrastu Latvijas ziemā.

Ziņas Fold 2. decembris, 2024

Tāpat kā gadalaiki secīgi nomaina cits citu, arī Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja pop–up izstāžu cikla «Dizaina procesi tuvplānā» izstādi «Rudens» konceptuāli un tematiski nomaina nākamā — «Ziema», kas ar vērienu noslēgs muzeja 35. jubilejas projektu, apvienojot 14 Latvijas zīmolus.

 

«Šī ekspozīcija pulcē visus Dizaina eksporta alianses biedrus pie viena galda, sniedzot bagātīgu ieskatu Latvijas laikmetīgajā dizaina ainā. Ziemas izstādi raksturo krāsu kontrasti — sniega baltums un ogles melnums. Ekspozīcija atspoguļo latviešu rāmo dabu, izceļot monohromus produktus un kompozīcijas, kas ļauj sajust materialitātes smalkumus. Tās vadmotīvs ir vienkāršība, tīrība un skaidrība. Ogles tonis, tekstūra, smarža, mainīgā forma un liesmas spožums — arī tas pieder Latvijas ziemai,» stāsta projekta kuratore Ieva Kalēja.

Izstādē apmeklētāji varēs aplūkot četrpadsmit vietējo zīmolu — «Kanttari», «Studio Sarmīte», «An&angel», «Vaidava Ceramics», «Livette’s Wallpaper», «Mammalampa», «Madara Cosmetics», «Mint», «Stenders», «Aretai», «Nordi», «Articul» (iepriekš — Rīgas Krēslu fabrika), «PAA vannas» un «Baiba Glass» — produktus kas kopīgi uzbur Latvijas ziemai raksturīgo noskaņu. Kā izstādes centrālais objekts izvēlēts «Mint» melnais ogles koka galds, ap kuru izvietoti pārējo uzņēmumu ražotie produkti. Skatītājiem būs iespēja gan atkārtoti aplūkot jau iepriekš redzētos dizaina darbus, gan iepazīt jaunus.

 

«Ar šo pop-up izstāžu sēriju vēlējamies piedāvāt mūsdienīgu platformu Latvijas dizaina sasniegumu popularizācijai. Projekts jau iemantojis lielu mediju interesi un kļuvis populārs apmeklētāju vidū, tā veiksmes pamatā ir savstarpējā uzticēšanās un uzdrīkstēšanās realizēt netradicionālas izstāžu formas. Priecājamies par produktīvo un radošo sadarbību ar Dizaina eksporta aliansi — mēs visi kopā mācamies, apgūstam un atklājam ko vērtīgu un neparastu šajā jomā,» stāsta DMDM vadītāja Inese Baranovska.

 

Izstāde «Dizaina procesi tuvplānā: ziema» Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā skatāma no 2024. gada 5. decembra līdz 2025. gada 2. februārim.

Par DMDM sadarbību ar Dizaina eksporta aliansi

Par godu Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja trīsdesmit piecu gadu jubilejai tapis projekts «Dizaina procesi tuvplānā». DMDM, kas mājo bijušās Jura baznīcas telpās, tika atvērts 1989. gada 6. jūlijā un kopš tā laika iemantojis apmeklētāju mīlestību gan ar bagātīgo latviešu lietišķās mākslas un dizaina mantojumu, gan mūsdienu Latvijas mākslinieku darbiem un ārzemju dizaina spilgtiem paraugiem. Atskatoties uz trīsdesmit pieciem darba gadiem, muzejs izvēlējies pievērst pastiprinātu uzmanību šodienai un dot savu ieguldījumu nākotnē, atbalstot biedrību «Dizaina eksporta alianse» centienos popularizēt zīmolu «Design Latvia». Biedrības mērķis ir definēt Latvijas dizaina identitāti un aktualizēt dizaina nozīmību laikmetīgajā kultūrā. «Ar zīmes «Design Latvia» attīstīšanu plānojam ikkatram Latvijas iedzīvotājam vairot lepnumu par valsti un tajā radītiem produktiem, kā arī izmantot šo zīmi kā instrumentu Latvijas dizaina pozicionēšanai globālā kontekstā,» akcentē viena no biedrības pārstāvēm, zīmola «Kanttari» vadītāja Agnese Stalte.

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja pastāvīgo ekspozīciju regulāri papildina jaunākie latviešu dizaineru sasniegumi. Likumsakarīgi, ka jubilejas gadā starp muzejiskajām vērtībām kā gaidīti viesi tiks uzņemti tādi aktīvi strādājoši un eksportspējīgi zīmoli kā «Vaidava Ceramics», «An&angel», «Mammalampa», «PAA vannas», «Articul» , «Mint», «Stenders», «Munio», «Baibaglass», «Kanttari», «Nordi», «Livette’s Wallpaper», «Aretai», «Madara Cosmetics» un citi.

 

Pop–up izstāžu projekts tapis pateicoties DMDM iniciatīvai un Dizaina eksporta alianses pārstāves Ievas Kalējas radošajai vīzijai. Ieva arī ir jubilejas sērijas kuratore, savukārt grafisko identitāti ciklam veidos Liene Drāzniece. Abas mākslinieces guvušas plašu pieredzi, strādājot un vadot veiksmīgus uzņēmumus — Ieva Kalēja ir zīmolu «Mammalampa» un «DeTales» dibinātāja un dizainere, savukārt Liene Drāzniece ir kosmētikas ražotāja «Madara Cosmetics» līdzdibinātāja un vadošā dizainere.