Veidojot Latvijas Nacionālā vēstures muzeja (LNVM) jauno vizuālo identitāti, dizaina studija «Kid Design» reflektē par laika ritējumu un muzeja izvirzīto misiju — vākt, saglabāt, pētīt un popularizēt. Atsauces uz vēsturisko dizaina risinājumos mijas ar mūsdienīgiem elementiem. LNVM radīta gan jauna vienota burtu zīme, gan zīmogi katrai no muzeja lokācijām, un nozīmīga identitātes daļa ir arī simetriskās kompozīcijas, kas kārtotas uz «laika ass».
Identitātes idejas centrā izcelts laiks, tā tveramais un netveramais raksturs. Kā skaidro «Kid Design», pagātnes, tagadnes un nākotnes gājumu bieži uztveram caur nogriežņiem un asīm, kas norāda atskaites punktu, kur esam bijuši un kurp dodamies. Šī pieeja izmantota arī LNVM vizuālajā identitātē, elementiem simetriski balstoties uz laukuma asīm, gan strukturāli, veidojot kompozīcijas, gan pavisam burtiski, izmantojot asis kā grafisku elementu. Identitātē redzamas arī atsauces uz muzeja galvenās mītnes — Rīgas pils — velvēm.
Vizuālās identitātes kopums veidojas no trim galvenajām daļām — muzeja nosaukuma burtu zīmes, LNVM darbības vietas simbolu sistēmas un simetriskas kompozīcijas principiem. Muzeja nosaukuma burtu zīme veidota četrās rindās, kas apzīmē četras muzeja darbības vietas, ar papildinošu elementu — ar roku rakstītu dibināšanas gadskaitli. Šī detaļa identitātē veido saikni ar muzeja pētnieku procesu, kā arī stilistiski rada dzīvu un cilvēcīgi siltu raksturu. Burtu zīmes šaurleņķa forma ir metafora par pētniecības procesu, liecību atklāšanu, laika rituma notveršanu, kā arī sabiedrības redzesloka paplašināšanu, izmantojot vizuālās identitātes sistēmu un komunikācijas saturu. Redzesloka paplašināšanas ideja izpaužas daudzējādā nozīmē: muzeja darbības virzienu izvērsumā un caur to — sabiedrības izziņas procesa dažādošanā, daudzveidīga muzeja piedāvājuma izveidošanā un komunikācijā.
Muzeja darbības vietu simbolika veidota ar atsauci uz vērtību apliecinošiem elementiem — zīmogiem un monētām. Katrai struktūrvienībai «Kid» izveidojuši savu «dālderi», kam pievienots kopīgs LNVM zīmogs, kas veido pēctecību ar līdzšinējo LNVM zīmi. Lietojot zīmogus kopā, tie stiprina muzeja kā vienotas institūcijas tēlu, savukārt, lietojot to atsevišķi, zīmogi izceļ katras muzeja lokācijas un to ēkas unikalitāti.
Vienotās identitātes būtiska sastāvdaļa ir komunikācijā izmantotā simetriskā kompozīcija. Tā ne tikai veido atsauci uz koncepcijas pamatu — ritējumu uz laika ass —, bet arī sniedz skaidru sistēmu identitātes lietotājiem un nākotnes materiālu veidotājiem. Identitātē izmantotie elementi, burtveidoli un krāsas izvēlētas, izceļot pēctecības nozīmi. Par galveno burtveidolu izraugoties «Garamond», «Kid» atsaucas uz mūsdienu burtveidolu attīstības sākumu. Identitātē «Gramond» papildina mūsdienīgi tīrais «TT Commons» burtveidols, — stilistiskie pretpoli simbolizē pagātnes nozīmi nākotnes veidošanā.
Jaunā vizuālā identitāte tapusi, gaidot LNVM ekspozīcijas atvēršanu Rīgas pilī 2025. gada sākumā. Tikmēr jauno grafisko identitāti var aplūkot LNVM mājaslapā. Savukārt «Kid Design» radošajām gaitām var sekot studijas mājaslapā un Instagram kontā.
Viedokļi