«An&angel» dekors. Publicitātes foto

Turpinot pop–up izstāžu sēriju «Dizaina procesi tuvplānā», Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs (DMDM) sadarbībā ar Dizaina eksporta aliansi piedāvā trešo cikla izstādi — «Rudens» —, kas būs skatāma no 18. septembra līdz 1. decembrim. Ekspozīcijā būs aplūkojami sešu Latvijas dizaina zīmolu produkti, kas caur materiālu kontrastiem atklās rudens košo daudzveidību.

Ziņas Fold 17. septembris, 2024

«Muzeja telpās iemājos zeltainais Latvijas rudens. Saulīte virs horizonta paceļas arvien zemāk, un zeltainie stari laužas cauri rudenīgajai Latvijas dabai, radot īstu greznību. Tie izgaismo spilgtās rudens krāsas, reizē izceļot dabas materiālu faktūras,» uzsver projekta kuratore Ieva Kalēja. Izstādē sevišķi tiek akcentēta materiālu taktilitāte, atklājot skatītājam to daudzveidības diapazonu: gludi spīdīgs stikls, zeltaina misiņa virsma, raupjas koku mizas, siltas zemes māls un dabīgās rūsas piesātinājums.

Ekspozīcijā pārstāvētas gan Latvijas dizaina ikonas, gan jaunie talanti. Izstādē apmeklētāji varēs aplūkot sešu nacionālo zīmolu – «Kanttari», «Studio Sarmīte», «An&angel», «Vaidava Ceramics», «Livette’s Wallpaper» un «Mammalampa» — produkciju, kas kopīgi uzburs Latvijas rudenim raksturīgo noskaņu. «Kanttari» mēbeļes izceļ luksusa mirdzums un spozme, kā arī galdnieku izcilās prasmes. Dizaina un izpētes studija «Studio Sarmīte», kuras vadītāja Sarmīte Poļakova kopā ar dizaineri Māru Bērziņu šogad ieguva Latvijas Dizaina gada balvas «Grand Prix», caur eksperimentālu pieeju pārstrādā materiālus jaunos produktos. «Vaidava Ceramics» izstādē prezentē jau labi pazīstamo kolekciju «Eclipse Gold», kā arī apliecina uzņēmuma vēlmi attīstīt sadarbību ar topošajiem profesionāļiem — izstādē aplūkojamie trauki ražas uzglabāšanai ir Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas absolventa Ādama Sūnas diplomdarbs. «Livette’s Wallpaper» demonstrē bezgalīgu tapešu motīvu saspēli, kamēr «An&angel» iezīmē jaunu šķautni stikla dizainā. Zīmols «Mammalampa» izstādē parādīs kolekciju «The Queen», kur satiekas divi kontrastējoši materiāli — aprūsējis metāls un zelts.

 

Izstāde «Dizaina procesi tuvplānā: rudens» Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā skatāma no 18. septembra līdz 1. decembrim.

Par DMDM sadarbību ar Dizaina eksporta aliansi

Par godu Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja trīsdesmit piecu gadu jubilejai tapis projekts «Dizaina procesi tuvplānā». DMDM, kas mājo bijušās Jura baznīcas telpās, tika atvērts 1989. gada 6. jūlijā un kopš tā laika iemantojis apmeklētāju mīlestību gan ar bagātīgo latviešu lietišķās mākslas un dizaina mantojumu, gan mūsdienu Latvijas mākslinieku darbiem un ārzemju dizaina spilgtiem paraugiem. Atskatoties uz trīsdesmit pieciem darba gadiem, muzejs izvēlējies pievērst pastiprinātu uzmanību šodienai un dot savu ieguldījumu nākotnē, atbalstot biedrību «Dizaina eksporta alianse» centienos popularizēt zīmolu «Design Latvia». Biedrības mērķis ir definēt Latvijas dizaina identitāti un aktualizēt dizaina nozīmību laikmetīgajā kultūrā. «Ar zīmes «Design Latvia» attīstīšanu plānojam ikkatram Latvijas iedzīvotājam vairot lepnumu par valsti un tajā radītiem produktiem, kā arī izmantot šo zīmi kā instrumentu Latvijas dizaina pozicionēšanai globālā kontekstā,» akcentē viena no biedrības pārstāvēm, zīmola «Kanttari» vadītāja Agnese Stalte.

 

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja pastāvīgo ekspozīciju regulāri papildina jaunākie latviešu dizaineru sasniegumi. Likumsakarīgi, ka jubilejas gadā starp muzejiskajām vērtībām kā gaidīti viesi tiks uzņemti tādi aktīvi strādājoši un eksportspējīgi zīmoli kā «Vaidava Ceramics», «An&angel», «Mammalampa», «PAA vannas», «Articul» , «Mint», «Stenders», «Munio», «Baibaglass», «Kanttari», «Nordi», «Livette’s Wallpaper», «Aretai», «Madara Cosmetics» un citi.

 

Pop–up izstāžu projekts tapis pateicoties DMDM iniciatīvai un Dizaina eksporta alianses pārstāves Ievas Kalējas radošajai vīzijai. Ieva arī ir jubilejas sērijas kuratore, savukārt grafisko identitāti ciklam veidos Liene Drāzniece. Abas mākslinieces guvušas plašu pieredzi, strādājot un vadot veiksmīgus uzņēmumus — Ieva Kalēja ir zīmolu «Mammalampa» un «DeTales» dibinātāja un dizainere, savukārt Liene Drāzniece ir kosmētikas ražotāja «Madara Cosmetics» līdzdibinātāja un vadošā dizainere.