Rīgas lidosta šogad uzsāks ambiciozu attīstības plānu īstenošanu — sāksies jaunā pasažieru termināļa būvniecība un darbs pie lidostas pilsētas «RIX Airport City» izveides. Sekojot mērķim kļūt par Ziemeļeiropas reģiona ceļošanas centru, lidosta mainījusi savu zīmolu, un turpmāk būs pazīstama kā «RIX Rīgas lidosta». Zīmola stratēģiju un jauno vizuālo identitāti, kuras pamatelements ir bulta, veidojusi dizaina studija «Asketic» sadarbībā ar reklāmas aģentūru «Wknd».
Rīgas lidosta ir lielākā Baltijā, un tās ambīcijas nākotnē ir konkurēt ar Ziemeļeiropas reģiona lidostām. «Jaunie attīstības projekti, tāpat kā mērķis kļūt par nozīmīgu reģiona ceļošanas centru noteica vajadzību veidot pilnvērtīgu, konkurētspējīgu un mūsdienīgu lidostas zīmolu. Tas ietver mūsu vērtības, apsolījumu klientiem un sadarbības partneriem un mūsu vīziju par RIX kā vienu no labāk savienotajiem biznesa un ceļošanas centriem reģionā,» skaidro «RIX Rīgas lidostas» valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.
Jauno zīmolu, uzvarot konkursā, izstrādāja dizaina studija «Asketic» sadarbībā ar reklāmas aģentūru «Wknd». «Uzdevums bija izveidot vizuālo zīmola identitāti, kas spētu konkurēt ar labākajām Eiropas lidostām un būtu pietiekami elastīga, lai atbilstu lidostas pilsētas prasībām ar skaidru apakšzīmolu struktūru,» norāda «Asketic» galvenais dizainers Miķelis Baštiks.
Rīgas lidostas jaunajā nosaukumā — «RIX Rīgas lidosta» jeb «RIX Riga Airport» angļu valodā — saglabāts starptautiski atpazīstamais, lidostas darbinieku un sadarbības partneru iemīļotais lidostas kods RIX, savukārt pilnais nosaukums ir vienkāršots un padarīts tuvāks ikdienas lietojumam (iepriekš — lidosta «Rīga»). Zīmola stratēģijā vienotā portfelī sakārtoti arī daudzie Rīgas lidostas pārvaldībā esošie apakšzīmoli, piešķirot tiem vienotu vizuālo identitāti un nosaukumus. Savukārt zīmola sauklis «Tuvāk, nekā gaidīji» ietver ideju par ērtu savienojumu un vieglu sasniedzamību gan lidostas un pilsētas robežās, gan visas pasaules kontekstā.
«RIX Rīgas lidostas» vizuālās identitātes pamatelements ir bulta — vienkāršs un universāli saprotams simbols, kas ikvienam asociējas ir virzību un kustību. No šīs ģeometriskās formas tālāk attīstītas vizuālo materiālu kompozīcijas, tā izmantota dažādos grafiskos elementos un kalpojusi par pamatu arī jaunajam logo. Miķelis stāsta, ka vārdzīmes izstrādes procesā studija izmēģinājusi neskaitāmas trīs burtu «RIX» kombinācijas, meklējot iedvesmu detalizācijai Rīgas lidostas agrākajos logo. Miķelis uzsver, ka vārdzīmes dizainu noteicis nevis tās skaistums, bet gan vajadzība izcelt Rīgu starp citiem galamērķiem — tāpat kā ikviena vieta var lepoties ar ko unikālu, arī tās logo jāsaglabā dažas atšķirīgas vai pat nedaudz savdabīgas nianses, kas piešķir tam raksturu. Ņemot vērā, ka lidosta ir visas Latvijas vizītkarte, vizuālajai identitātei izvēlētās krāsas — zemes toņi, zaļais un zilais — atsaucas uz Latvijas dabu.
«RIX Rīgas lidostas» jaunā zīmola ieviešana notiks pakāpeniski līdz 2028. gadam, lai šim mērķim paredzētos līdzekļus izmantotu racionāli un taupīgi. Šogad jauno vizuālo identitāti plānots ieviest vairāk nekā pusē komunikācijas materiālu — digitālajā vidē, lietvedības materiālos, suvenīros, izkārtnēs, termināļa informācijas materiālos, apģērbos, transportā un citviet.
Viedokļi