Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) Grafikas dizaina otrā kursa studenti izveidojuši iepakojumu dizainu astoņiem «Rimi» zīmola saldumu kategorijas produktiem. Paredzēts, ka viens no studiju gaitā izstrādātajiem dizaina priekšlikumiem nākotnē būs redzams veikalu plauktos. No 34 piedāvājumiem «Rimi» atlasījis piecus dizainus, un ikviens interesents var nobalsot par savu favorītu līdz 2. februārim.
Latvijas Mākslas akadēmijas Dizaina nodaļas studentu uzdevums bija izstrādāt vienotu dizaina koncepciju astoņiem «Rimi» privātās preču zīmes saldumiem. Kā norāda «Rimi», šī ir produktu grupa, kurā iepakojuma dizains spēlē īpaši nozīmīgu lomu — nereti saldumi tiek pirkti dāvināšanai vai ir emocionāls pirkums —, tāpēc uzņēmums sadarbības projektam ar LMA studentiem izvēlējies tieši saldumus. «Rimi» komanda ir pārliecināta, ka sadarbība ar studentiem ir lielisks veids, kā lieliem, stabiliem uzņēmumiem iepludināt organizācijā jaunas idejas un darba metodes.
Strādāt ar īstu dizaina uzdevumu un pasūtītāju ir arī vērtīga pieredze studentiem. «Studiju procesā jaunajiem dizaineriem ir būtiski pieredzēt dažādus scenārijus, kādos būs iespējams darboties nākotnē. Tādēļ paralēli radošiem eksperimentiem, teorijām, pētniecībai ir ārkārtīgi svarīga arī saskarsme ar reālu darba pasūtītāju. Šajā reizē tā bija sadarbība ar «Rimi,» strādājot pie uzdevuma, kurš arī pašam uzņēmumam ir kaut kas pavisam reāls un nepieciešams — iepakojuma dizainu sērija «Rimi» zīmola produktiem,» stāsta dizainere Maija Rozenfelde, LMA Grafikas dizaina katedras vadītāja un asociētā profesore.
Risinot uzdevumu, studentiem bija iespēja iziet cauri visam dizaina procesam — sākot ar uzņēmuma, uzdevuma, konteksta un mērķauditorijas izpēti, turpinot ar sava vēstījuma formulēšanu un vizuālo ideju meklējumiem. Tikpat būtiska procesa daļa bija arī risinājuma testēšana — studenti pārbaudīja, kā viņu dizains izskatās veikala plauktā starp konkurentiem un kā viņu dizaina vēstījums nolasās vai pazūd kopējā masā. «Studentiem ir bijis nozīmīgi būt klāt arī pasūtītāja izvēles procesā un izprast izvirzītos kritērijus. Ne vienmēr emocionālākais vai vizuāli pievilcīgākais dizains «tiek tālāk», un arī šāda pieredze būs vērtīga turpmākajā dizainera attīstības ceļā,» norāda Maija.
Atlasītās dizaina koncepcijas
Samanta Pavļika
«Dizaina idejai iedvesmojos no došanās ciemos pie saviem tuvajiem. Iegādājoties šokolādi kā dāvanu, tā kļūst par tavu ceļojuma biedru, kas dodas ar tevi kopā mazā piedzīvojumā.»
«Dizaina koncepcijas mērķis ir palīdzēt produktam izcelties veikala plauktā. Izteiksmīgs teksts ar spilgtu attēlu uz balta fona, manuprāt, ir ļoti drosmīgs risinājums, kas noteikti pievērstu uzmanību.»
Elīza Āķīte
«Šī koncepcija iemieso klasiskās saldumu iepakojuma dizaina vērtības. Zīmētās ilustrācijas piešķir produktiem personiskumu un romantisku noskaņu, padarot tos izcili piemērotus gan dāvināšanai, gan sevis palutināšanai.»
Grieta Ieviņa
«Dizaina koncepcija veidota, iedvesmojoties no paradīzes dārza. Apvienojot smalku ilustrāciju un minimālu produkta attēlojumu, dizains rada elegantu iespaidu un uzsver pircēja pieredzi, aicinot lietotāju «pieredzēt paradīzi». Košā krāsu palete ne vien turpina asociācijas par tropisku paradīzes dārzu un iekārojamo aizliegto augli, bet arī rada pozitīvas un pacilājošas sajūtas, padarot produktu piemērotu kā svinīgiem, tā ikdienišķiem dzīves brīžiem.»
Luīze Sproģe
«Primārā asociācija ar šokolādi mums visiem ir tās dāvināšana. Tā sevī ietver vissiltākās sajūtas — mīlestību, dāsnumu, pateicību un svinīgumu. Manuprāt, vislielākā mīlestība ir dāvanās, kas ir paša radītas. Šī doma mani aizveda līdz koncepcijai par šokolādes iepakojumu kā dāvanu papīru ar rakstu, kas darināts ar roku. Ne perfekts, ne simetrisks, bet personalizēts un unikāls. No sirds.»
Plānots, ka viens no LMA studentu izstrādātajiem iepakojuma dizainiem nonāks «Rimi» veikalu plauktos visā Baltijā. Līdz 2. februārim ikviens var balsot par sev tīkamāko dizainu «Rimi» mājaslapā, un tuvākajā dienās tiks atvērta arī balsošana arī Lietuvā un Igaunijā. Līdztekus publiskajam balsojumam uzvarētāju noteikts «Rimi» žūrija, kur darbosies uzņēmuma preču zīmes komanda un grafikas dizaineri.
Viedokļi