«Lesage, 100 Years of Fashion and Decoration» izstāde «Le19M» . Foto — Clarisse Aïn

Atzīmējot savu 100. jubileju leģendārais izšūšanas ateljē «Lesage» atvēris izstādi «Lesage, 100 Years of Fashion and Decoration» modes kompleksa «Le19m» galerijā Parīzē. Uzņēmums spēlējis nozīmīgu lomu augstās modes attīstībā, veidojot apģērbu dekoratīvos elementus pasaulē atpazīstamākajiem modes zīmoliem. Izstādē līdzās «Chanel», «Saint Laurant», «Schiaparelli» un «Balenciaga» apģērbiem aplūkojams arī dizaineres Laimas Jurčas veidotais tērps «Highest Quality Advertiser», kas tapis sadarbībā ar mākslinieci Martu Veinbergu.

Ziņas Fold 17. oktobris, 2024

«Lesage» vēsture aizsākās 1924. gadā, kad Lesāžu ģimene pārņēma «Michonet» izšūšanas darbnīcu, kas sadarbojās ar pirmajiem augstās modes kutirjē Francijā. Kopš tā laika uzņēmums dekorējis tērpus tādiem zīmoliem kā «Chanel», «Dior», «Balmain», «Givenchy», «Jean-Paul Gaultier», «Thierry Mugler», «Valentino» un citiem. «Lesage» sadarbojas ne tikai ar jau modes pasaulē atpazīstamiem vārdiem, bet arī ar jaunajiem dizaineriem, palīdzot veidot tērpus prestižā jauno modes dizaineru konkursa — Jēras festivāla — dalībniekiem.

Arī Laimas Jurčas sadarbība ar «Lesage» aizsākās Jēras festivālā, kur dizainere piedalījās 2021. gadā ar kolekciju «Collective Blanket», kas veidota sadarbībā ar mākslinieci Martu Veinbergu. «Kolekcija ir projekts starp modi un vizuālo mākslu, paplašinot to robežas un izceļot abu minēto disciplīnu īpatnības jaunā kvalitātē. Piesakot kolekciju Jēras festivālam, mēs nenojautām, kur šī pieredze mūs aizvedīs, tāpēc ir ārkārtīgi saviļņojoši redzēt, ka pēc trim gadiem viens no kolekcijas tērpiem ir izpelnījies īpašu uzmanību, iekļūstot pasaules līmeņa modes izstādē,» gandarījumu pauž Laima.

 

Dizainere norāda, ka sadarbība ar «Lesage» bija viena no Jēras konkursa nozīmīgākajām pieredzēm. Katram no desmit konkursa finālistiem bija iespēja sadarboties ar kādu no «Chanel» meistardarbnīcām (Chanel Métiers d’art). Laimas un Martas kolekcijai tika izraudzīts «Lesage». «Ateljē radošais direktors Ibērs Barērs (Huberts Barrère) ļoti organiski «uzķēra» kolekcijas ideju un koncepciju, tāpēc sadarbība noritēja gan ļoti profesionāli, gan viegli un ar humora pieskaņu. Satiekot Ibēru izstādes atklāšanā bija liels pagodinājums dzirdēt, ka šis projekts un sadarbība bija nozīmīga ne tikai mums, bet arī viņiem. Lielveikalu un degvielas uzpildes staciju zīmolu logotipu un popkultūras varoņu izšūšana prasīja pilnīgi citu pieeju nekā darbs pie citiem projektiem. Tieši tāpēc mūsu tērps tika iekļauts simtgades izstādē,» stāsta Laima.

«Highest Quality Advertiser» ir utopisks tērps, kas rada vērtību paradoksu, savienojot prozaisku izejmateriālu ar izsmalcinātu roku darbu.

 Kolekcijā «Collective Blanket» apspēlēti divu ļoti atšķirīgu sistēmu — kapitālisma un padomju režīma — elementi: silueti ir aizgūti no vispārējā deficīta laikmeta, savukārt apģērbu apdruka ataino vilinošo, krāsaino un pievilcīgo patērētāju pasauli. Apdruku pamatā ir Martas gleznas, kas veidotas no veikalu akciju uzlīmēm un vēsta par mūsdienu cilvēka nepiepildītajiem sapņiem. «Lesage» uzlīmes pārvērtis smalkos izšuvumos, kas ironizē par modes industrijā izplatīto praksi uz apģērbiem drukāt lielus zīmolu logotipus.

 

«Lesage, 100 Years of Fashion and Decoration» izstāde «Chanel» mājvietā — modes amatnieku kompleksā «Le19M» — atvērta līdz 2025. gada 5. janvārim. Izstādē aplūkojami izcilākie «Lesage» veidotie darinājumi, kā arī sniegts izsmeļošs pārskats par dažādām izšūšanas un dekorācijas tehnikām. Plašāk par «Lesage, 100 Years of Fashion and Decoration» — «Le19M» mājaslapā.