Attēls — «Panic»

Atzīmējot desmit gadu jubileju, animācija studija «Panic» no Ņujorkas pārvedusi septiņas «Collision Awards» balvas — «Berthold Gone Wild» klips, kas atklāj animāciju tapšanas procesu, nozarei nozīmīgajā konkursā saņēma trīs zelta un četras sudraba godalgas —, un pirms tam animētais video guvis panākumus arī virknē citu konkursu. Savukārt «Panic» jubilejas klipā īgnais Bertolds atskatās uz studijas veikumu desmit gadu garumā.

Ziņas Fold 19. septembris, 2024

Animācijas studiju «Panic» 2014. gadā dibināja uzņēmuma mākslinieciskais vadītājs Gints Gūtmanis, ticot ka Latvijas ilustratoru, animatoru un 3D speciālistu radošo potenciālu iespējams apvienot pasaules līmeņa studijā. Uzņēmuma vadītāja Rita Šteimane norāda, ka studija sākusi no nulles — bez klientiem, starptautiskiem kontaktiem vai pieredzes industrijā. Tomēr «Panic» komandas ambīcijas un prasmes ļāvušas studijai iekarot pasaules tirgu. Desmit gadu laikā «Panic» īstenojuši projektus vairāk nekā 30 pasaules valstīs, strādājot ar tādiem klientiem kā «Netflix», «Google», «Spotify», «Uber» un «Indeed».

 

Studijas veiksmes pamatā ir komandas spēja atrast īsto animācijas stilu ikvienam zīmolam un vēstījumam. Piemēram, veidojot darba drošības īsfilmu straumēšanas platformas «Netflix» darbiniekiem, «Panic» izmantojuši krāsainus, stilizētus 2D tēlus, savukārt kampaņai «Smart & Small», kas izstrādāta ASV darba meklētāju platformai «Indeed», studija radīja 3D varoņus, kuri atgādina leļļu multfilmas tēlus. Lai apkopotu desmitgades spilgtākos projektus, «Panic» izveidojuši jaunu klipu, kurā uzņēmuma talismans — īgnais perfekcionists Bertolds — atskatās uz paveikto.


Savu debiju Bertolds piedzīvoja pērn, kad, pārvēršot praktisku vajadzību radošā projektā, animācijas studija «Panic» izveidoja video par projektu īstenošanas procesu. Uzņēmuma prasmes un dažādie animācijas veidošanas aspekti klipā tika atklāti, sekojot Bertolda piedzīvojumiem. Klips saņēmis virkni godalgu — «London International Awards» balvu, «Adwards» pirmās pakāpes ordeni, septiņas prestižā «Collision Awards» konkursa godalgas —, kā arī iekļuvis finālistu sarakstā tādos konkursos kā «The One Show», «Clio Awards», «Ciclope» un «The Shots». Plašāk par «Berthold Gone Wild» rakstījām jau iepriekš.

«No pirmās dienas «Panic» ir veidots ar ambīciju kļūt par vienu no pasaules labākajām un zināmākajām animācijas studijām reklāmas jomā. Starptautiskie apbalvojumi ir viens no veidiem, kā pārliecināties, kur mēs atrodamies globālajā arēnā, un kā mūsu veikumu vērtē citi godalgoti radošie direktori, mākslinieciskie vadītāji, režisori un producenti,» stāsta Rita. «Tas ir neticams pagodinājums redzēt, kā mūsu projekts parādās finālistu sarakstā kopā ar «Apple» reklāmām, kā tas bija «Ciclope» konkursā, un redzēt sevi starp labākajiem kopā ar animācijas studijām, ko paši apbrīnojam. «Collision Awards» konkursā mūsu darbi tika vērtēti reizē ar «Disney», «Pixar» un «Dreamwork» projektiem. Šādi brīži ļauj pašiem pārliecināties, ka tas, ko mēs darām, ir pasaules līmenī, un tas dod papildu grūdienu turpināt celt «Panic» atpazīstamību, lai par mums zina tikpat plašā mērogā kā par «Pixar» vai «Buck»»Nākot no Latvijas, mums ir vairāk jāieguldās, lai esam «īstajās» ballītēs un pasākumos, lai nejauši uzskrietu virsū jomas cilvēkiem, kurus citādi mēs nebūtu satikuši, un tādā veidā veidot ilgstošas personīgās attiecības. Reklāmas festivāli ir devuši mums iespēju tur parādīties.»
.

 

Plašāk par «Panic» īstenotajiem projektiem — studijas mājaslapā.