Animācija — Katrīna Sadovņikova

Pagājušajā nedēļā ISSP Galerijā tika atklāta otrā izstāde ciklā, kas atspoguļo vairāku mākslinieku versijas un interpretācijas par vietējās fotogrāfijas vēstures rakstīšanas procesiem. Viens no cikla dalībniekiem ir mākslinieks Konstantīns Žukovs, kurš, turpinot kvīru vēstures izpēti, šoreiz fokusējas uz Latvijas Nacionālo operu. Rubrikā «Forša fīča» Konstantīns stāsta par universālu lietu, kas viņam noder gan radošajā procesā, gan plānošanā.

Forša fīča Fold 12. jūlijs, 2024

«Skicēju, domāju un plānoju ar pildspalvu un papīru. Kustībā vienmēr pa rokai ir neliels blociņš, bet pie darba galda — čupa ar A4 formāta lapām. Tās ir universālas un bieži dabūjamas pat mazajos pārtikas veikalos. Dzīvojot starp divām valstīm un strādājot starp vairākiem darba galdiem, tās nodrošina nepārtrauktības sajūtu.

Šķiet, ka balta lapa dod vairāk telpas domām un kļūdām, neierobežojot ar iesietā blociņa strikto kārtību. Saloku A4 lapu četrās daļās projekta plānošanai, bet sešās daļās — mini kalendāram. Salīmēju vairākas lapas kopā, un ir gatava pamatne «moodboardam.» Kā mēroga atsauci lapu pielieku pie sienas, arī fotografējot izstāžu telpas. Turklāt A4 lapas var arī ielikt printerī! Love it.»

Konstantīns Žukovs (1990) dzīvo un strādā starp Rīgu un Londonu. Viņa radošās prakses pamatā ir pierakstītas un mutvārdu vēstures izpēte, izzinot dažādas piesaistes un seksualitātes formas — no islāma zelta laikmeta homoerotiskās dzejas līdz Oskara Vailda mīlas vēstulēm. Pēdējos gados Konstantīns pievērsies Latvijā maz pētītītajai un dokumentētajai kvīru vēsturei, kas veido pamatu tekošajam darbu ciklam «Melnā neļķe».

 

Konstantīna darbi šobrīd aplūkojami ne vien izstādē «Mūsdienu fotogrāfijas vēstures II» ISSP Galerijā (līdz 16. augustam), bet arī izstādē «Iekāres vārdā» Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā (līdz 28. jūlijam) un Baltijas mākslinieku izstādē par seksualitāti «We Don’t Do This» MO muzejā Viļņā (līdz 9. septembrim).