«Livo» kokteiļu sīrupu iepakojums — «Kid Design»

Maija nogalē norisinājās «NAPA Baltic Packaging Awards» konkurss, kurā ik gadu tiek izraudzīti labākie iepakojuma dizaina paraugi no visām trim Baltijas valstīm. Dizaina studija «Kid Design» konkursā izcīnīja trīs balvas: iepakojums Latvijas Bankas kolekcijas monētām ieguva sudraba godalgu, savukārt «Livo» kokteiļu sīrupu un «Just Nature» produktu iepakojumi tika apbalvoti ar bronzu.

Ziņas Fold 13. jūnijs, 2024

Latvijas Banka

Latvijas Banka gadiem ilgi savām kolekcijas monētām izmantojusi no juvelierizstrādājumu pasaules pārņemtu iepakojumu — polsterētu futlāri. Radot jauno iepakojumu, «Kid design» mērķis bija izveidot pievilcīgu, funkcionālu un elegantu risinājumu, kas komplimentētu monētu augstvērtīgajam dizainam. Rezultātā tapusi stingra kartona kārba, kas apvilkta ar izteiksmīgu dizaina papīru Latvijas Bankas zīmola tonī. Lai ērtāk izšķirtu, kura monēta atrodas kārbiņā, kastītes priekšpusē izveidots izcirtums, caur kuru redzama brošūra ar grafisku motīvu no monētas. Izcirtuma forma — uzlecoša saule — atvasināta no Latvijas Bankas logo.

Just Nature

«Kid Design» radītā koncepcija uzņēmuma «Gemoss» eksporta zīmolam «Just Nature» apspēlē joku par veģetāriešiem, kuri galvenokārt «ēd putnu barību». Šādi tapa gan sauklis «Bird food for humans» (latviski — «Putnu barība cilvēkiem»), gan arī dizaina vēstījums. Lodziņš putna formā ļauj pašam produktam ar savu tekstūru un krāsu informēt patērētāju, vienlaikus izslēdzot vajadzību pēc atsevišķa produkta attēlojuma. Spilgto toņu uzlīmes ar produktu nosaukumiem palīdz atšķirt dažādus produktu veidus, kā arī dod iespēju uzskatāmi iepazīties ar pašu svarīgāko — uzturvērtību. Uzlīmju pastmarkas forma vēsta par «Just Nature» produktu plašo izcelsmes areālu un to šķietami paviršais uzlīmēšanas stils liecina par cilvēciskā klātbūtni «Just Nature» «putnu barības» apritē.

Livo

Nelielais ģimenes uzņēmums «Livo» rada sīrupus, ko var izmantot izcilu kokteiļu pagatavošanai. Uz etiķetēm attēlotās tekstūras ir īpaši veidotas apdrukas, izmantojot ogu un garšaugu lapas. Etiķešu krāsas ataino gan prieka pilnu baudīšanas brīdi, gan gaidāmo garšas pieredzi. Rūpīgi izvēlētās un izstrādātās burtu formas veido līdzsvaru starp neliela mājražotāja tēlu, bezalkoholisko kokteiļu vieglumu un alkoholisko kokteiļu izsmalcinātību. «Livo» iepakojuma dizains tapis kā «Kid Design» ikgadējais barters — katru gadu studija izveido iepakojuma dizainu kādam Latvijas mazajam pārtikas ražotājam, apmaiņā pret to saņemot produkciju, ko dāvina saviem klientiem un sadarbības partneriem Ziemassvētkos.

Vairāk par «Kid Design» — studijas mājaslapā.

 

«NAPA Baltic Packaging Awards» iepakojuma dizaina konkurss šogad notika jau desmito reizi. To rīko Lietuvas dizaina asociācija (Lietuvos dizaino asociacija). Ar visiem 2024. gada uzvarētājiem var iepazīties konkursa mājaslapā.