«Laimas» saldumu klāstā nozīmīgu vietu aizņem produkti, kas pazīstami jau vairākām paaudzēm un kuru vēsture aizsākusies teju gadsimtu senā pagātnē. Laika gaitā saldumu iepakojuma dizains bija zaudējis savu māksliniecisko raksturu. Lai to atgrieztu, dizaina studija «Kid Design» atjaunojusi «Laimas» klasiskās līnijas šokolādes tāfelīšu iepakojumu dizainu, izceļot dažādu apakšzīmolu raksturīgākās iezīmes un radot nostalģisku sajūtu, kurā jūtams cilvēka pieskāriens.
«Laimas klasisko tāfelīšu dizaina oriģinālās skices tapušas ļoti sen, laikā, kad mākslinieki zīmējumu veidoja ar roku, un, nenoliedzami, ar roku darinātam darbam piemīt cita aura. Analizējot dizaina risinājumus cauri laikam, secinājām, ka vairākas risinājumu nianses laika gaitā izzudušas, piemēram, «Serenādes» iepakojumā uz mēness sēdošais muzikants. Veidojot jauno dizainu, domājām par sajūtu, kādu vēlamies atkal atgriezt, meklējām raksturīgākās iezīmes. Vairāki nosaukumi datoru salikumu perfekcijā bija pazaudējuši sākotnējo raksturu. Mērķis bija atgriezt dizainā dabiskumu un nostalģisko sajūtu, kurā jūtams cilvēka rokas pieskāriens. Piemēram, ja vārdā ir divi «a» burti, katrs no tiem apzināti veidots nedaudz atšķirīgs. Visas skices tika veidotas ar roku, kā tas bija agrāk, un pēc tam, protams, pārliktas datorsalikumā,» stāsta Maija Rozenfelde, «Kid Design» partnere un dizaina direktore.
«Kid» komanda norāda, ka nostalģiskais dizains nav tēmēts tikai uz tiem, kuriem «Laimas» klasiskie saldumi ir jau labi pazīstami. Saskaņā ar «Brand Capital» pētījumu retro dizains ne tikai silda vecākās paaudzes sirdis, kam tādi zīmoli kā «Serenāde», «Lukss», «Sarkanā Magone», «Vāverīte» un citi saistās ar saldām bērnības atmiņām, tikpat pievilcīgs un saistošs retro šķiet arī jauniešiem, kuri mēdz romantizēt lietas un dizainu no laika, ko paši nebūt nav piedzīvojuši. Lai dotu patērētājam ieskatu produktu garšās, saglabājot retro noskaņu,«Kid» piesaistīja ilustratori Līvu Eihmani, kura veidoja zīmējumus akvareļu tehnikā.
Viens no dizaineru būtiskākajiem uzdevumiem bija sakārtot dizaina «arhitektūru», lai patērētājam veikala plauktos būtu vieglāk atpazīt «Laimas» produktus un dažādos apakšzīmolus, kuru dizains laika gaitā bija kļuvis nekonsekvents — tie iekļāva dažādus liekus elementus, zīmola «skaļums», piemēram, logo izmērs uz dažādiem iepakojumiem bija atšķirīgs, kā arī netika skaidri definētas apakšzīmolu attiecības ar «Laima» zīmolu. Lai noslīpētu atjaunoto šokolādes tāfelīšu iepakojuma dizainu, «Kid» komanda veica testus veikalos, vērtējot gan to, kā «Laimas» produktu sadaļa izskatās veikalu plauktos, gan to, kā novietojums plauktā ietekmē Laimas logo pamanāmību. Darbs pie «Laima» produktu iepakojumiem joprojām turpinās, un drīz veikalos parādīsies arī jauna dizaina saldumu kārbas un pakas. «Mums ir liels gandarījums, ka dizaineriem ir izdevies saglabāt ikonisko «Laimas» produktu vēsturisko saikni un emocionālos elementus, radot mūsdienīgu klasikas versiju,» komentē «Laimas» mārketinga vadītāja Kristīne Mūrniece.
Viedokļi