Zīmola «Vaidava Ceramics» publicitātes foto

Gaidot 35 gadu jubileju, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs (DMDM) sadarbībā ar biedrību «Dizaina eksporta alianse» uzsāk jaunu pop–up izstāžu sēriju «Dizaina procesi tuvplānā», kas atspoguļos aktuālās norises latviešu mūsdienu dizainā, ļaus iepazīt Latvijas dizaina zīmolu veiksmes stāstus un veicinās izpratni par dizaina procesu nozīmību katra ikdienas dzīvē. Pirmo izstādi ar nosaukumu «Pavasaris» apmeklētāji varēs aplūkot no 3. maija līdz 28. jūnijam.

Ziņas Fold 24. aprīlis, 2024

Projekta «Dizaina procesi tuvplānā» četras pop–up izstādes, nomainot viena otru, būs skatāmas līdz pat gada beigām. Visas īstenotas inovatīvā formātā, integrējot tās Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja 3. stāva pastāvīgajā ekspozīcijā «Dizaina process», kas iepazīstina ar latviešu dizaina vēsturi kopš 20. gadsimta 60. gadiem. Cikla izstāžu koncepts un vizuālais noformējums top, rodot iedvesmu kādā no četriem gadalaikiem — pavasarī, vasarā, rudenī vai ziemā. Noskaņu veidos sezonai raksturīgā krāsu gamma, izceļot latviešu dizaina tradicionāli ciešo saistību ar organiskām formām, dabisku materiālu un faktūru lietojumu. Katrā izstādē tiks parādīti vairāku pazīstamo uzņēmumu veiksmes stāsti, izmantojot rūpīgu paraugu atlasi un audiovizuālus elementus. Īpaši sagatavotie video stāsti atklās ekspozīcijā redzamo zīmolu produktu tapšanas procesu un aizkulises. Izstāžu sēriju papildinās izglītības programma, publiskās diskusijas, dizaina hakatons un divu konkursa kārtībā izvēlētu rezidējošo jauno dizaineru īpašie projekti.

 

Pirmā pop–up izstāde «Pavasaris» piedāvā ieskatu tādu zīmolu kā «Vaidava Ceramics», «Mammalampa», «Articul» (Rīgas Krēslu fabrika), «Madara Cosmetics», «Mint» un «Livette’s Wallpaper» darbībā. Ekspozīcijas ideja un vizuālā valoda rosinās apmeklētājus domāt par pirmajiem zaļajiem lapu asniem un svaigi uzartas zemes krāsām.

Par DMDM sadarbību ar Dizaina eksporta aliansi

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs Rīgā, kas mājo bijušās Jura baznīcas telpās, tika atvērts 1989. gada 6. jūlijā un kopš tā laika iemantojis apmeklētāju mīlestību gan ar bagātīgo latviešu lietišķās mākslas un dizaina mantojumu, gan mūsdienu Latvijas mākslinieku darbiem un ārzemju dizaina spilgtiem paraugiem. Atskatoties uz trīsdesmit pieciem darba gadiem, muzejs izvēlējies pievērst pastiprinātu uzmanību šodienai un dot savu ieguldījumu nākotnē, atbalstot biedrību «Dizaina eksporta alianse» centienos popularizēt zīmolu «Design Latvia». Biedrības mērķis ir definēt Latvijas dizaina identitāti un aktualizēt dizaina nozīmību laikmetīgajā kultūrā. «Ar zīmes «Design Latvia» attīstīšanu plānojam ikkatram Latvijas iedzīvotājam vairot lepnumu par valsti un tajā radītiem produktiem, kā arī izmantot šo zīmi kā instrumentu Latvijas dizaina pozicionēšanai globālā kontekstā,» akcentē viena no biedrības pārstāvēm, zīmola «Kanttari» vadītāja Agnese Stalte.

 

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja pastāvīgo ekspozīciju regulāri papildina jaunākie latviešu dizaineru sasniegumi. Likumsakarīgi, ka jubilejas gadā starp muzejiskajām vērtībām kā gaidīti viesi tiks uzņemti tādi aktīvi strādājoši un eksportspējīgi zīmoli kā «Vaidava Ceramics», «An&angel», «Mammalampa», «PAA vannas», «Articul» , «Mint», «Stenders», «Munio», «Baibaglass», «Kanttari», «Nordi», «Livette’s Wallpaper», «Aretai», «Madara Cosmetics» un citi.

 

Pop–up izstāžu projekts tapis pateicoties DMDM iniciatīvai un Dizaina eksporta alianses pārstāves Ievas Kalējas radošajai vīzijai. Ieva arī ir jubilejas sērijas kuratore, savukārt grafisko identitāti ciklam veidos Liene Drāzniece. Abas mākslinieces guvušas plašu pieredzi, strādājot un vadot veiksmīgus uzņēmumus — Ieva Kalēja ir zīmolu «Mammalampa» un «DeTales» dibinātāja un dizainere, savukārt Liene Drāzniece ir kosmētikas ražotāja «Madara Cosmetics» līdzdibinātāja un vadošā dizainere.