Jau četrus gadus veiksmīgi darbojas dizaineru Krista Dārziņa un Mārča Loķa dibinātais interneta veikals dizaineriem «Supply.Family», kur pieejami augstvērtīgi maketi vizualizācijām (mock–ups), burtveidoli, dizaina šabloni un citi dizaineriem noderīgi rīki. Šajā laikā «Supply.Family» izaudzis par vienu no vadošajiem augstas kvalitātes digitālā dizaina produktu tirgotājiem pasaulē, iemantojot klientu uzticību un sniedzot iespēju dizaineriem pelnīt, pārdodot savus produktus, nevis laiku.
Kā virkne veiksmīgu biznesu, arī «Supply.Family» izaudzis no nepieciešamības. Uzņēmums dibināts 2020. gadā, sākoties COVID pandēmijai. Tobrīd tika iesaldēti iesāktie dizaina projekti, kas saistīti ar viesmīlības un tūrisma nozari, tāpēc Krists Dārziņš bija spiests meklēt alternatīvus ienākumu avotus. Dizainera pirmais izstrādātais digitālais produkts bija vienkāršs «iPhone» un «MacBook» makets, kam jau nākamajā dienā bijuši pircēji un kas joprojām ir ļoti pieprasīts. «Tobrīd es sapratu, ka varu nepārdot savu laiku un nesēdēt ofisā. Naudu var nopelnīt, arī izstrādājot pašam savus produktus,» stāsta Krists.
Sekojot ātrajiem panākumiem, Krists talkā aicinājis 3D dizaineru Mārci Loķi, ar kuru kopā viņi veidoja maketus 3D vidē. Ar laiku dizaineri sapratuši, ka šāds darbības modelis ir pārāk lēns un viņi nevar paspēt pietiekami ātri dažādot savu piedāvājumu, tāpēc abi nolēma kopā dibināt paši savu digitālā dizaina internetveikalu un piedāvāt arī citu izstrādātos produktus. Atšķirībā no citām līdzīgām platformām «Supply.Family» koncentrējas uz augstu dizaina kvalitāti un sadarbojas tikai ar tiem profesionāļiem, kuri spēj to nodrošināt, iepriekš pārbaudot jauno sadarbības partneru veikumu. Sākotnēji uzņēmums piedāvāja tikai maketus dizaina vizualizācijām, taču tagad piedāvājums paplašināts — vietnē pieejami arī burtveidoli, dizaina šabloni, dažādas tekstūras un citi grafiski elementi un profesionāļiem noderīgi rīki. Veikala būtiskākais tirgus ir ASV, no kurienes nāk ap 40% no visiem pirkumiem, kam seko Lielbritānija ar aptuveni 25%. «Supply.Family» klientu vidū ir tādi uzņēmumi kā «Pentagram», «DixonBaxi», «Order» un citas starptautiski atpazīstamas dizaina studijas.
Lai gan šobrīd «Supply.Family» var uzskatīt par vienu no vadošajiem augstas kvalitātes digitālā dizaina tirgotājiem, Krists atklāj, ka ceļš līdz tam nav bijis viegls. Veikala infrastruktūras — produktu augšupielādes un apmaksas sistēmas — izveide prasījusi daudz laika un ieguldījumu. Tā kā «Supply.Family» dizaineriem piedāvā izdevīgākus nosacījumus — 60% produkta autoram, 40% veikalam — nekā lielākā daļa šāda veidu platformu, sākot tirgot citu produktus un tādējādi vairojot konkurenci paši saviem dizainiem, kritusies uzņēmuma peļņa. Tomēr šobrīd grūtības pārvarētas un uzņēmums turpina attīstīt platformas infrastruktūru un paplašināt piedāvāto produktu klāstu. Plānots, ka jūnijā lapa sāks darboties ar jaunu dizainu.
«Supply.Family» savus produktus joprojām pārdod arī citās vietnēs, un Krists iesaka ikvienam dizaineram, kurš veido digitālos produktus, diversificēt pārdošanas kanālus, jo tā var ne tikai vairāk nopelnīt, bet arī vairot savu popularitāti. Viņš norāda, ka pašam sasniegt potenciālo pircēju auditoriju ir samērā grūti. Lai popularizētu «Supply.Family», Krists uzņēmuma attīstības sākuma stadijā katru dienu veidoja ierakstus sociālajos tīklos, tomēr viņš norāda, ka klientu iegūšanā būtiskāka loma ir «Google» meklējumiem un mērķtiecīgam darbam ar SEO. Pateicotes produktu augstajai kvalitātei, aptuveni pusi visu pirkumu platformā izdara jau esošie klienti.
Krists aicina dizainerus apsvērt to, ka iztiku iespējams pelnīt, ne tikai pārdodot savu laiku, bet arī veidojot pašam savus produktus. Tā ir arī iespēja gūt salīdzinoši pasīvus ienākumus paralēli pamatdarbam. Īpašu uzsvaru Krists liek uz studentiem, kuri tādējādi var pelnīt paralēli mācībām, turklāt tā ir iespēja gūt praktisku pieredzi, kas vēlāk var noderēt darba tirgū. Dizainers Saša Beļajevs («Blvd.one»), viens no burtveidola «Cīrulis» autoriem, kurš pārdod savus produktus «Supply.Family» par sadarbību stāsta: «Krists un Mārcis ir pieredzējuši dizaineri, un no paša sākuma viņi uzstādīja augstu kvalitātes latiņu, rādot piemēru vispirms ar saviem produktiem. Tiem, kuri dizainu šobrīd pārdod galvenokārt kā pakalpojumu, noteikti iesaku pamēģināt kādu sev izveidotu rīku iztulkot produktā. Nozarē visiem ir līdzīgi instrumenti un izaicinājumi — kas palīdz jums, visticamāk būs noderīgs arī citiem. Turklāt tā ir lieliska iespēja pieteikt jūsu vārdu un pakalpojumus ārpus Latvijas. Priekš manis vērtīgākais sadarbībā ar «Supply.Family» ir iespēja pārbaudīt idejas, eksperimentēt ar estētiku, kas nav pieprasīta lokāli, vai vienkārši nevar tikt īstenota kāda zīmola robežās.»
Vairāk par «Supply.Family» — platformas mājaslapā.
Viedokļi