Foto — Zane Priede

No 30. oktobra līdz 12. novembrim Rīgā notiek rudens restorānu nedēļa, kuras laikā daudzi pilsētas restorāni viesiem piedāvā īpašu ēdienkarti. Lai uzrunātu rīdziniekus un pilsētas viesus iepazīt restorānu piedāvājumu, Rīgas domes zīmola un dizaina nodaļa kopā ar digitālo aģentūru «Wrong» īsteno reklāmas kampaņu, kuras centrā ir fotogrāfes Zanes Priedes sirreālās un pievilcīgās ēdiena fotogrāfijas, kas izceļas kā digitālajās platformās, tā pilsētvidē.

Ziņas Fold 2. novembris, 2023

Zanes Priedes radīto kampaņas fotogrāfiju pamatā ir ideja par šķīvi kā skatuvi, kur produkti, sastājoties akrobātiskās kompozīcijās, izspēlē ēdiena performanci. «Dodoties uz restorānu, man ir tādas pašas sajūtas, kā ejot uz uz izrādi vai koncertu. Tikai šī performance veltīta garšas kārpiņām un estētiskajai pieredzei,» Zane stāsta par koncepcijas iedvesmu.

 

Dažādie produkti, kas sirreālās kompozīcijās redzami attēlos, šķiet reizē gan pazīstami, gan pārsteidzoši — līdzīgi kā ierastas sastāvdaļas, ko prasmīgs pavārs spēj pārvērst unikālā maltītē. Asociāciju ar restorānu veido arī trauki un galda piederumi, kas ir klātesoši fotogrāfijās. Lai gan attēli kopumā ir monohromatiski, tie ieturēti košā tonalitātē, kas izceļas rudens ainavā un ienes pilsētvidē dzīvesprieku.

Uzsākot darbu pie fotogrāfijām, Zane izvēlējās piecas tēmas jeb ēdienkartes sadaļas — uzkodas, jūras veltes, dārzeņus un divas deserta kārtas —, un katrai no tām izveidoja garu produktu sarakstu, ikvienai sastāvdaļai pievienojot skici, lai varētu ātrāk vizuāli nolasīt, ar kādām formām iespējams strādāt. Tālāk fotogrāfe katrai tēmai skicēja dažādas produktu kombinācijas, meklējot efektīgāko kompozīciju. «Skice ir viens, bet realitāte parasti aizved pie kaut kā cita, jo veikalā katrs dārzenis ir savā unikālā garumā un formā, kāds nu tas konkrētajā dienā ir piegādāts. Ir lietas, kas pēkšņi vispār nekur nav pieejamas, un citas, par kurām nebiju pat iedomājusies. Piemēram «fougasse» maizīti, kas redzama oranžajā kompozīcijā, cepu pati, savukārt sēnes mežā salasīja draudzene,» par darba procesu stāsta Zane.

 

Rīgas restorānu nedēļa turpinās līdz 12. novembrim. Notikuma reklāmas kampaņu īsteno Rīgas domes zīmola un dizaina nodaļa sadarbībā ar digitālo aģentūru «Wrong». Kampaņas radošā koncepcija — Dārta Apsīte, Dārta Sakārne un Kristiāna Marija Sproģe. Grafikas dizains — Kristiāna Marija Sproģe. Zanes Priedes darbam var sekot fotogrāfes mājaslapā un Instagram kontā.