No stingra pamata kā Latvijas valsts pārvaldes iestāžu vizuālā identitāte līdz elastīgais sistēmai kā jauniešu organizācijas «Young Folks» grafikas dizains — vēstījums, ko spējam nolasīt vizuālajā identitāte var palīdzēt veicināt ne vien zīmolu, dažādu institūciju, vietu un notikumu atpazīstamību, bet atklāj mums to vērtības. Šoreiz, pārcilājot FOLD arhīvu, atskatāmies uz dažādām vizuālajām identitātēm.
Valsts pārvaldes vizuālā identitāte — «H2E»
Kopš 2015. gada Latvijas valsts pārvaldē ieviests vienotas vizuālās identitātes grafiskais standarts. Tas aizstāja līdz tam lietotos valsts iestāžu logotipus, kuri pārstāvēja dažādus laikus un stilus, veidojot vienotu vizuālo valodu Ministru kabinetam un tam padotajām institūcijām, tās pamatā liekot Latvijas ģerboni.
Riga IFF vizuālā identitāte — «Associates, Partners et Sons»
2017. gadā par gaidāmo Rīgas Starptautisko filmu festivālu (Riga IFF) galvaspilsētas ielās un pulcēšanās vietās vēstīja daudzveidīgi vizuālie materiāli, kas pilnā krāšņumā atplauka baneros, animācijās un pat telpiskos objektos. «Associates, Partners et Sons» veidotā vizuālā identitāte saņēma ne mazums komplimentu no festivāla starptautiskās kino industrijas kolēģiem un saņēma arī Latvijas Dizaina gada balvu 2017.
Valmieras vizuālā identitāte — «Overpriced»
Balstīts sauklī «Dzīvojam zaļi!», Valmieras tēls tiecas iemiesot un parādīt pilsētu kā uz izaugsmi vērstu, pievilcīgu un modernu vietu gan tās iedzīvotājiem, gan viesiem. Pēc jaunās vizuālās identitātes ieviešanas 2018. gadā tā saņēmusi gan uzslavas, gan kritiku, tomēr tagad, pēc teju pieciem gadiem, redzams, ka identitāte izturējusi laika pārbaudi, un Valmieras novads to joprojām aktīvi izmanto savā komunikācijā.
«Young Folks» vizuālā identitāte — Rūta Jumīte
Organizācija «Young Folks» palīdz jauniešiem attīstīt savas prasmes un izmēģināt spēkus sev interesējošās jomās. Vēlmi iesaistīties un darboties atspoguļo arī jaunā vizuālā identitāte, ko biedrībai izstrādājusi grafikas dizainere Rūta Jumīte. Viņa radījusi vienkāršu, taču izteiksmīgu vizuālo sistēmu, kas ļauj jauniešiem pašiem veidot komunikācijas materiālus, izmantojot sev pieejamus rīkus. Par «Young Folks» vizuālo identitāti, kas dizaina lietotājam ļauj kļūt arī par tā veidotāju, Rūta saņēma Latvijas Dizaina gada balvu 2023 kategorijā «Komunikācija».
Viedokļi