Tikko pilnā sparā sākusies velobraukšanas sezona, tāpēc piedāvājam atskatīties uz Latvijā ražotiem mikromobilitātes rīkiem — no 20. gadsimta astoņdesmito gadu skrituļdēļa un padomju laika «Sarkanajā zvaigznē» ražotajiem mopēdiem līdz ikoniskajam «Ērenpreiss» divritenim un neparastajam kemperim–veloamfībijai.
Latvijā palēnām uzplaukst velokultūra gan kā alternatīva auto transportam, gan kā izklaide, un arī pašvaldības arvien vairāk rūpējas par riteņbraucēju drošību un komfortu. Kā rakstā par Latvijā ražotiem velosipēdiem raksta Veronika Viļuma, «līdz ar cilvēku vēlmi pārvietoties «zaļāk», ērtāk un lētāk, velobraukšanas ritenis sāk griezties aizvien straujāk.»
Darbs dara meistaru. Intervija ar Gunāru Glūdiņu
Ikviens ir redzējis kādu no slavenā mopēda «Rīga» modeļiem, bet bērnu trīsritenis «Spārīte» nešaubīgi bijis pirmais braucamais vairākām paaudzēm. Taču ne visi zina, ka pazīstamo priekšmetu dizaina autors ir Gunārs Glūdiņš — cilvēks, kurš visu radošo mūžu veltījis industriālā dizaina attīstībai, gan pats ražīgi strādājot šajā jomā, gan vadot lekcijas Latvijas Mākslas akadēmijā un liekot pamatus Latvijas Dizaineru savienībai.
Divritenis. Ražots Latvijā
Arvien biežāk dzird runājam par velodrošības jautājumiem un riteņbraucēju lomu kopējā satiksmē — velokultūru stimulē arī dažādi pasākumi, klubi, privātās un pašvaldību iniciatīvas. Viens no šīs ķēdes posmiem ir pašmāju divriteņu ražošana, kas pamazām atdzimst kā fēnikss no pelniem. Veronika Viļuma izveidojusi jau pazīstamu un mazāk zināmu nozares spēlētāju apskatu.
Latvijā radīta veloamfībija «BeTriton»
«BeTriton» ir veloamfībija–kemperis, kas piedāvā iespēju brīvi ceļot gan pa sauszemi, gan ūdeni. Šis unikālais elektriskais atpūtas transportlīdzeklis ir radīts arvien augošajam skaitam cilvēku, kas meklē neparastus un ilgtspējīgus veidus, kā ceļot un būt dabā. Tā ir elektriska laiva, trīsritenis un mazs kemperis diviem — «trīs vienā» risinājums gan ilgiem piedzīvojumiem, gan nedēļas nogales atpūtai.
Viedokļi