Publicitātes attēls

Līdz 15. novembrim turpinās rudens darbu iesniegšana Latvijas Dizaina gada balvai 2023 (LDGB). Kādus darbus vērts pieteikt konkursam? Ar ieteikumiem dalās Atlases žūrijas priekšsēdētāja, grafikas dizainere Liene Drāzniece.

Intervijas Fold 9. novembris, 2022

Liene Drāzniece ir dabīgās kosmētikas uzņēmuma «Madara Cosmetics» līdzdibinātāja un vadošā dizainere, kuras darba fokuss ir zīmola komunikācija, dizaina vadība un mārketings. Vairāku iemīļotu zīmolu — «Valmiermuižas alus», «Ērenpreiss», un «Madara Cosmetics» — vizuālās identitātes autore. Liene pasniegusi iepakojuma dizainu un zīmola identitātes veidošanas pamatus Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolā.

Ko sagaidāt no Latvijas Dizaina gada balvai pieteiktajiem darbiem kategorijā «Komunikācija»?

Komunikācijas dizains apvieno daudzas dizaina disciplīnas un izteiksmes līdzekļus — patiesībā tam nav robežu. Redzot veiksmīgi realizētu komunikācijas dizaina darbu, pārņem tā labā sajūta, ka puses ir saklausījušas viena otru, ka vēstījums ir sasniedzis auditoriju — ir kļuvis skaidrāk, ērtāk, skaistāk, un no tā var atkal attīstīties kaut kas jauns.

Kāda nozīme, Jūsuprāt, ir Dizaina balvai un kāpēc vērts piedalīties?

Mums, dizaineriem, ir vēlme vairot kvalitatīvu dizainu sev apkārt. Jo vairāk iesniegtu darbu, jo labāk saprotam, cik spēcīga īsti ir šī nozare. Es ceru, ka nonāksim līdz patiesai interesei vienkārši būt atlasē un piedalīties konkursā, kā arī vērot, kādas tēmas tiek risinātas, kas ir paveikts un kas vēl nav.

Kādu padomu varat dot tiem, kuri vēlas iesniegt savus darbus?

Varbūt ir sajūta, ka darbs ir pārāk mazs konkursam, bet iespējams, ka šis nelielais veikums kā vilnis ietekmē kaut ko tālāk. Es ieteiktu pašiem neatņemt sev iespēju, apkopot domas un darbu tomēr iesniegt! Apjomīgi projekti ir lieliski, bet vērtība noteikti ir arī mazajos, ja tie precīzi trāpa mērķī.

Par konkursu un pieteikšanās kārtību

Latvijas Dizaina gada balva ir augstākais apbalvojums dizaina jomā Latvijā, ko pasniedz ar mērķi apzināt, izvērtēt un popularizēt Latvijas dizaineru sasniegumus, kā arī stimulēt Latvijā radīta dizaina izmantošanu un dizaina nozares attīstību. Līdz 2025. gada maijam konkursu organizēs Latvijas Dizaina centrs.

 

Jaunā pieteikšanās kārtība paredz iespēju darbu autoriem vai to pasūtītājiem darbus iesniegt četras reizes gadā — rudenī, ziemā, pavasarī un vasarā —, tā padarot mierpilnāku gan pašu pieteikšanās procesu, gan arī strukturējot vērtēšanu. 2022. gada rudens pieteikšanās ilgs no 11. oktobra līdz 15. novembrim, 2023. gada pavasara pieteikšanās — no 2. līdz 31. janvārim. Darbi Latvijas Dizaina gada balvai jāpiesaka un tiks vērtēti piecās kategorijās: produktu dizains, pakalpojumu dizains, komunikācijas dizains, vides dizains un digitālie risinājumi.

 

Katrā Latvijas Dizaina gada balvas kategorijā atlases žūrijā darbosies priekšsēdētājs un divi žūrijas locekļi. Priekšsēdētāju pienākumus piekritušas uzņemties — grafikas dizainere, «Madara Cosmetics» līdzdibinātāja Liene Drāzniece, produktu dizainere, zīmolu «Mammalampa» un «Detales» izveidotāja Ieva Kalēja, UX dizainere un «Printify» dizaina vadītāja Līga Lētiņa, maģistra studiju programmas «Pakalpojumu dizaina stratēģijas un inovācijas» vadītāja, asociētā profesore Ilze Kundziņa, kā arī arhitekte un urbāniste, Rīgas pilsētas galvenā dizainere Evelīna Ozola.

 

Kā atlases žūrijas locekļi darbosies UX dizainers Mārcis Miķelsons–Germs, radošā direktore un režisore Una Rozenbauma, produktu dizainers un interjera arhitekts Mareks Birznieks, arhitekte Brigita Bula, grafikas dizainers un fotogrāfs Sandijs Ruļuks un industriālais dizainers Toms Mūrnieks.

 

Plašāka informācija par pieteikšanos konkursam — Latvijas Dizaina gada balvas mājaslapā.