Attēls no tirdzniecības centra «Spice» reklāmas īsfilmas «Māksla sevi ieraudzīt»

No vairāk nekā 4000 pieteikumiem Berlīnes modes filmu festivāla oficiālajā izlasē līdzās tādiem pasaulē zināmiem zīmoliem kā «Chanel», «Gucci», «Louis Vuitton», «Dior» un «Yeezy» iekļuvusi arī tirdzniecības centra «Spice» reklāmas īsfilma «Māksla sevi ieraudzīt», kuru veidojuši Latvijas radošie profesionāļi.

Ziņas Fold 22. augusts, 2022

Berlīnes modes filmu festivāls (Berlin Fashion Film Festival) ir viens no lielākajiem industrijas notikumiem, kurā katru gadu tiek izceltas un apbalvotas labākās modes filmas. Tirdzniecības centra «Spice» reklāma «Māksla sevi ieraudzīt» nominēta festivāla balvai kategorijās «Labākā modes filma» un «Labākā mākslinieciskā vadība». Kā norāda video veidotāji, filma stāsta par sevis meklējumiem — šaubām par savu identitāti, kas dažreiz piezogas katram. Filmas galvenā varone apmaldās stilizētās zemapziņas pasaulēs un meklē skaidrību par to, kāda viņa ir. Filmu pavada monologs, ko ir sacerējis mākslīgā intelekta psihologs.

 

«Tirdzniecības centram «Spice» šāds pasaules līmeņa novērtējums ir ārkārtīgi liels pagodinājums. Katrs mūsu projekts, sākot no tirdzniecības centra vizuālajām pārmaiņām līdz vēstījumam, ko vēlamies nodot mūsu apmeklētājiem, ir profesionālas komandas mērķtiecīgs darbs. Izjūtam gandarījumu, redzot «Spices» vārdu līdzās pasaulē iemīļotiem zīmoliem. Tas apliecina Latvijas radošo industriju spēju radīt mūsdienīgus, kvalitatīvus un baudāmus darbus,» stāsta tirdzniecības centra «Spice» vadītāja Iveta Priedīte.

Īsfilmu veidojusi reklāmas aģentūra «Magic» (iepriekš — «Nord DDB Riga»). Režisors — Reinis Spaile, operators — Jānis Jurkovskis, radošie direktori — Edgars Kuzmins un Līga Zemture, mākslinieciskā vadītāja — Ilva Kļava, producentes — Anete Pudža un Sanda Ķestere, kostīmu mākslinieces — Dace Krieviņa–Bahmane un Līga Zemture. Reklāmas filma tika uzņemta «LED Unit» virtuālajā studijā Rīgā, kur tika radītas trīs sirreālas telpas.

 

«Magic» radošais direktors Edgars Kuzmins uzsver, ka iekļūšana finālistu sarakstā kārtējo reizi apstiprina, ka Latvijā ir iespējams radīt pasaulīgas lietas un stāvēt uz vienas skatuves ar globāliem vārdiem un zīmoliem.«Svarīga sastāvdaļa šajā visā kopdarbā bija jaudīgie komandas cilvēki un tirdzniecības centra «Spice» uzdrīkstēšanās nojaukt ierastās reklāmas robežas un sapludināt to ar augstās modes un mākslas pasaulēm. Jo drosmīgāki un neparastāki savos darbos būsim, jo lielākas izredzes tikt pamanītiem,» turpina Edgars.

 

Viena no īsfilmas radošajām direktorēm, žurnālu «L’Officiel Latvia» un «Life Spice Magazine» galvenā redaktore Līga Zemture piebilst, ka īsfilmas veidošanas procesā uzmanība pievērsta katrai detaļai, lai video piešķirtu augstās modes zīmolu cienīgu kvalitāti.«Protams, lai modes īsfilma spētu konkurēt starp tādiem grandiem kā «Chanel», «Gucci» un «Louis Vuitton», ir jābūt ļoti smalkai izjūtai par to, kāds apģērbs, kāda poza, kāds skatiens būs stilīgi, jo modē ir savi nosacījumi, sava īpaša komunikācija un, protams, trendi, kas sezonāli mainās. Man ir milzīgs prieks par to, ka mūsu komanda spēja radīt pasaules līmeņa īsfilmu, ierindojoties starp pašiem labākajiem,» gandarīta ir Līga.

 

Ar visām Berlīnes modes filmu festivāla balvai nominētajām filmām iespējams iepazīties festivāla mājaslapā.