Rīgas dome aktualizējusi pašvaldības līdzšinējo vizuālo identitāti, kuru izmantot digitālajā komunikācijā, publiskajā ārtelpā, kā arī reprezentējot pilsētu ārvalstīs. Atjaunotās identitātes pamatā ir pilsētas atslēgas, kas ir Rīgas simbols jau kopš 13. gadsimta.
Zīmolu dizaina studija «Overpriced», kas veidojusi arī Saldus un Valmieras vizuālo identitāti, ir atsvaidzinājusi Rīgas vizuālo tēlu. «Jaunās Rīgas zīmola identitātes galvenais uzdevums bija sakārtot esošo komunikāciju, nevis ieviest pilnīgi jaunu pilsētas tēlu. Savā ziņā šajā virzienā arvien vairāk virzāmies arī savā ikdienas praksē — restaurēt un būvēt uz esošiem pamatiem, nevis celt no jauna. Tāpēc priecājāmies Rīgai izveidot jaunus instrumentus, ar kuriem skaidrāk turpināt jau iesākto sarunu ar iedzīvotāju,» skaidro «Overpriced» grafikas dizainere Eva Abduļina.
Atjaunotajā grafiskajā identitātē apvienoti dažādi Rīgas atslēgu elementi, kas vēsturiski lietoti Rīgas ģerboņos un monētās. Atslēgām katrs gadsimts devis jaunas formas, taču sakrustotas atslēgas ķetnu krusta aizsegā ir nemainīgs elements, kas jauno, mūsdienīgo Rīgas grafisko zīmi sakņo pilsētas vēsturiskajās tradīcijās. «Papildus to vēsturiskajai nozīmei atslēgas simbolizē attiecības starp pilsētu un tās iedzīvotāju. Viena atslēga pieder Rīgai, otra — ikkatram no mums. Caur to uzsveram nepieciešamību pēc iesaistes, mijiedarbības un kopīgas labklājības veidošanas mūsu apkārtējā vidē,» stāsta Eva.
Lai iekļautos līdzšinējā Rīgas vizuālajā komunikācijā, jaunais zīmols veidots samērā atturīgs, vienlaikus uzsverot simbola lasāmību un skaidrību. Vizuālās identitātes krāsu palete atspoguļo pilsētas ģeogrāfisko kontekstu un atrašanos Eiropas ziemeļos, taču daudzās pelēkā nokrāsas papildina arī koši akcenti, piemēram, «dakstiņu sarkanais», «rudzupuķu zilais» un «gurķīšu iekšiņas zaļais». Par vadošo burtveidolu izvēlēts «Gilroy» — tam pieejama plaša biezumu amplitūda, tas ir viegli lasāms un piemērots gan digitāliem un drukas komunikācijas materiāliem, gan izkārtnēm un norādēm pilsētvidē.
Ar jauno pilsētas zīmolu iedzīvotāji pirmo reizi tika iepazīstināti 4. maija svētku kampaņā, kas Rīgas pilsētvidē ienesa lielformāta fotogrāfijas no Latvijas un Ukrainas neatkarības atgūšanas perioda 1990. gados. Ņemot vērā vairāku neseno pilsētas svētku vizuālo kampaņu interpretācijas problēmas, «Overpriced» mērķis bija atrast tiešu vizuālo valodu, kas raisa skaidru sentimentu un reaģē uz šī brīža politisko kontekstu. Arī Ģimenes mēneša un gaidāmo Jāņu kampaņas vizuālo noformējumu veido studija «Overpriced».
Pēdējo reizi Rīgas vizuālā identitāte un vadlīnijas aktualizētas 2012. gadā. Pa šo laiku pašvaldībā radušies dažādi neregulēti Rīgas simbolu lietošanas veidi. Līdz ar pilsētas grafiskās zīmes atjaunošanu, izstrādātas arī tās lietošanas vadlīnijas un stila grāmata. Pārmaiņas piedzīvojuši arī sociālo tīklu konti — to skaits ir optimizēts līdz pieciem, un tiem ieviests vienots dizains, kas akcentē piederību Rīgai.
Viedokļi