Attēls — «Reflect»

«Rūme» zīmola koncepts stāsta par rietumu un austrumu kultūras satikšanos lokālā formātā. Restorāna pamatvērtības ir atvērtība un iekļaujoša vide, tāpēc daudzveidība kļuvusi par vadmotīvu arī uzņēmuma grafiskajā valodā, kas vienotā stilistikā ļauj spilgti attēlot dažādus sižetus.

Ziņas Paula Gāgane 1. marts, 2021

Studija «Reflect» zīmola «Rūme» konceptu veidojusi ciešā sadarbībā ar restorāna galveno pavāru Uvi Janičenko. Viņš vēlējās radīt vietu, uz kuru var atnākt ikviens mieloties gribētājs — students vai biznesmenis, draugu kompānija vai ģimene ar bērniem un mājas mīluļiem. To noteikušas arī restorāna plašās telpas un iekšpagalms. Nosaukums «Rūme» iemieso šo atvērtību, norādot, ka «šeit rūme ir ikvienam.»

 

Restorāns specializējas austrumiem tradicionālā ramen un rietumiem raksturīgo steiku pasniegšanā, tāpēc, attīstot identitātes konceptu, bijis skaidrs, ka tam jāapvieno abas šīs kultūras, iekļaujot arī latvisko. Restorāna logotips atspoguļo vārda «rūme» nozīmi — garais «u», iezīmējot plašu telpu, pagarināts vizuāli. Logo vertikālais raksturs atgādina par austrumu virtuves klātbūtni, bet Bauhaus skolai pietuvinātā krāsu palete, režģa kompozīcija un ģeometrizācija simbolizē rietumus. Izvēlētie toņi piestāv dabiskajiem materiāliem, kas atrodami restorāna interjerā, savukārt melnbaltā grafika kļūst par fonu «fine dining» vakariņām.

Autori uzsver: «Mūsdienīgam restorānam jāspēj komunicēt iekļaujoši, ņemt vērā dažādos laikmeta izaicinājumus un spēt tiem pielāgoties.» Lai gan restorāna atvēršana pandēmijas laikā ir bijis liels izaicinājums, tas mudinājis domāt elastīgāk, kļūt pieejamākiem un būt klātesošiem.

 

Klātesamība «Rūme» grafiskajā valodā ienāk caur tēliem, ar kuriem var identificitēties restorāna apmeklētāji. Piemēram, sociālo tīklu komunikācijā iekļauti tēli ar maskām, bet, attīstot bērnu ēdienkarti, radīti rotaļīgi varoņi, kas izmantoti krāsojamām lapām. Zīmola grafiskā valoda ļauj stāstīt par ramen baudīšanu, sarunām pie kokteiļu glāzes un «streetfood» gatavošanu. Lai klientu pieredze būtu pilnīga, spilgtie tēli apdzīvo ne vien restorāna telpas un atribūtus, bet arī līdzņemšanas iepakojumus un digitālo komunikāciju.

Zīmolu stratēģijas un dizaina studija «Reflect» dibināta 2019. gadā, bet tās vadītājs un galvenais dizainers Matīss Zvaigzne pirms tam darbojies kā ārštata dizainers. Studija nodarbojas ar zīmolu radīšanu, dažādu digitālo un drukāto materiālu izstrādi, kā arī uzņemas eksperimentālus projektus. Piemēram, viņi veidojuši Latvijas Mākslas Akadēmijas digitālo izstādi «Svaiga gaļa kritikai». «Reflect» sevi raksturo kā aizrautīgus kopā radītājus, kas meklē holistisku pieeju un labprāt iesaistās jau zīmolu un produktu tapšanas sākumposmā.