Klīnikas «LAVA dental studio» dizaina risinājumi vērsti uz klienta labsajūtu un patīkamas pieredzes radīšanu. Izteiksmīgie materiāli, oriģinālās detaļas un holistiska pieeja maina priekšstatus par medicīnas iestādes dizainu.
Veidojot «LAVA dental studio», tās vadītājs Vladislavs Aleksejevs vēlējās lauzt stereotipus par zobārsta apmeklējumu kā nepatīkamu notikumu. «Diemžēl Baltijas valstīs zobārstniecība joprojām cieš no padomju laika mantotā zīmoga. Blāvās sienu krāsas, specifiskā smaka un sliktā mūzika — tas viss padara zobārsta apmeklējumu biedējošu, nepatīkamu un rada iespaidu, ka kopumā zobārstu apmeklēt nav stilīgi. No tā izriet daudzas mutes dobuma un zobu veselības problēmas, tāpēc, plānojot «LAVA dental studio», vēlējos radīt drīzāk spa vai dizaina viesnīcas sajūtu,» stāsta Vladislavs. Tieši tāpēc viņš klīnikas veidošanā iesaistījis dizaina profesionāļus: interjeru veidoja studija «Open AD», bet zīmola identitāti izstrādāja radošā aģentūra «AD Riga».
Klīnikas nosaukums «LAVA» veidojies no īpašnieku iniciāļiem un kalpojis par dizaina izejas punktu. Izstrādājot interjera konceptu, «Open AD» smēlās iedvesmu no tā, kā lava plūst un transformējas. «Šis dabas fenomens ir arī pacienta pieredzes metafora: pēc klīnikas apmeklējuma pacients jūtas pozitīvi transformējies un ir atguvis labsajūtu un veselību,» norāda dizaina autori.
Klīnikas videi pamatā jābūt funkcionālai, tīrai un sterilai, tomēr tas nav liedzis projekta autorēm Zanei Teterei–Šulcei, Beatrisei Dzērvei un Zanei Arājai izvēlēties izteiksmīgas krāsas un materiālus, ievērojot nosacījumu, ka tie ir ērti kopjami. Lielākā daļa mēbeļu, izņemot medicīnisko aprīkojumu un dažus «Ikea» galdiņus, ir projektētas un izgatavotas pēc pasūtījuma. Interaktīvais elements virs reģistratūras galdiņa iekļauj kustīgas projekcijas, kas ne vien sniedz mierinošu efektu, bet arī iedzīvina klīnikas grafisko identitāti. Dizaineres atzīst, ka radošumu veicinājis arī budžets, jo lielu daļu pieejamo līdzekļu īpašniekiem nācies ieguldīt medicīniskajā aprīkojumā. Neiztērējot milzīgas summas, panākts iecerētais rezultāts.
Grafikas dizains tika izstrādāts pēc interjera koncepta apstiprināšanas, un tas caurvij arī klīnikas telpas. Tā kā klienta vēlme bija atšķirties no citām zobārstniecības klīnikām, zīmola veidotāji «AD Riga» domāja par oriģināliem risinājumiem, kas neietver pierastos simbolus ar zobiem un smaidiem.
Dizaineriem bija būtiski radīt minimālu un atmiņā paliekošu simboliku, kas vienlīdz ērti izmantojama gan klīnikas izkārtnei, gan darba tērpiem un interjeram. Logo kopējā forma atgādina vulkāna siluetu, kurā veikta atzīme, kas apstiprina nevainojami paveiktu darbu. Logo ģeometriskums sasaucas ar klīnikas vērtībām — precizitāti un mūsdienīgām tehnoloģijām. Kontrastu taisnajām līnijām rada grafiskajā identitātē iekļautais stilizētais lavas raksts. Identitātē izmantotie meža un zemes toņi, kas papildināti ar zelta akcentiem, rada greznības un miera sajūtu.
«LAVA dental studio» darbojas jau otro mēnesi, un klīnikas vadītājs Vladislavs Aleksejevs ir gandarīts par paveikto rezultātu: «Smalki izstrādātais dizains kopā ar Ausekļa ielas arhitektūru, klīnikas smaržu un tajā dzirdamo mūziku ļauj pacientiem gūt tikai pozitīvas emocijas. Mums izdevies mainīt vīziju par to, kas ir zobārstniecība un kāda tā varētu būt.»
«LAVA dental studio» dizaina un zīmola tapšanā piedalījusies arhitektūras un dizaina studija «Open AD», metāla mākslinieks Edgars Spridzāns, radošā aģentūra «AD Riga» un mārketinga aģentūra «New Black».
Viedokļi