Šogad, kad Rīgas Starptautiskā laikmetīgās mākslas biennāle (RIBOCA) nenotiek, sabiedrības interesi par to turpina uzturēt programma «microRIBOCA», kas iznes mākslu pilsētvidē. Dizaina aģentūra «Norrskog» izveidojusi mikrobiennālei arī savu, atpazīstamu vizuālo identitāti.
Rīgas Starptautiskās laikmetīgās mākslas biennāles starpgadu programma «microRIBOCA» veltīta tādiem mākslas projektiem, kas rosina domāt par pilsētnieku ikdienas gaitām, saziņas kodiem ielu dzīvē, publiskās ārtelpas kultūrsociālo potenciālu un radošajām iespējām, kas urda rīdzinieku prātus. Mākslinieki, kuri piedalās «microRIBOCA», savos darbos tematizē pilsētnieku attiecības ar pilsētvidi. Programma piedāvā starpnozaru pieredzē balstītus publiskās mākslas projektus, urbānās pētniecības pastaigas un citus pasākumus, sniedzot rīdziniekiem sociālās iesaistes rīkus, kas noderīgi kopīgās pilsētvides revitalizācijai.
«Atbilstoši «microRIBOCA» tematiskajai ievirzei, programmas vizuālā identitāte balstīta pilsētas kartes režģī, ielu tīklā un līnijās, kas attēlo kustību, komunikāciju, progresu,» stāsta Anatolijs Vjalihs, dizaina studijas «Norrskog» vadītājs. Pamatrežģī izkārtojas burti un attēli, identitātei tādējādi kļūstot viegli pielāgojamai dažādu pasākumu komunikācijas vajadzībām un formātiem — plakātiem, pastkartēm, videoklipiem un grāmatām. Grafikas dizains sasaucas arī ar 2018. gada Rīgas biennāles vizuālās identitātes principiem. Saglabātas arī RIBOCA pamatkrāsas, padarot tās nedaudz siltākas un draudzīgākas.
Viedokļi