Attēls — «Overpriced»

Oktobra beigās tika prezentēta zīmolu dizaina studijā «Overpriced» tapusī Valmieras pilsētas jaunā vizuālā identitāte, kas paguvusi izpelnīties gan atzinīgas uzslavas, gan kritiku. Balstīts sauklī «Dzīvojam zaļi!», jaunais pilsētas tēls tiecas iemiesot un parādīt Valmieru kā uz izaugsmi vērstu, pievilcīgu un modernu vietu gan tās iedzīvotājiem, gan viesiem.

Ziņas Veronika Viļuma 20. novembris, 2018

Darbs pie Valmieras zīmola izstrādes aizsākās šī gada sākumā, un to īstenoja reklāmas aģentūra «McCann Riga» un zīmolu dizaina studija «Overpriced» sadarbībā ar Valmieras pilsētas pašvaldību, pilsētas iedzīvotājiem un sadarbības partneriem.

 

«Jaunās identitātes loma ir spēt spēcīgi prezentēt Valmieru uz globālās skatuves. Identitātei sevī jāspēj ietvert uzņēmējdarbību, sportu, sabiedrisko dzīvi, kultūru, kā arī uzrunāt potenciālos investorus. Zīmola mērķis ir apkopot plašo Valmieras vērtību un aktivitāšu klāstu, taču prezentēt to fokusētā veidā,» skaidro «Overpriced» pārstāve Evija Krištopane. Par galvenajām pilsētas vērtībām, kas caurvij visas minētās nozares, izvirzītas iedzīvotāju labklājība, dzīvesprieks un daba. Uz šīm kvalitātēm norāda arī jaunais pilsētas sauklis «Dzīvojam zaļi!» (materiālos angļu valodā — «Evergreen City»), kas kalpojis par pamatu vizuālās identitātes izstrādē.

 

«Valmieras logo ir lakonisks un viegli atpazīstams. Tas raksturo Valmieru kā drošu, stabilu, mērķtiecīgu, pārliecinošu, modernu un progresīvu pilsētu. Logo pamatā ir simbols — Valmieras izaugsmes medaļa — apliecinot ideju, ka katrs, kurš ar savu darbu, idejām, enerģiju nesis ieguldījumu Valmieras attīstībā, ir pelnījis saņemt izaugsmes medaļu un kopīgi svinēt panākumus,» komentē «Overpriced» dizaina direktors Aigars Mamis.

 

Primāri komunikācijas materiālos plānots lietot pilno vārdzīmi «Valmiera», taču simbols «V» ar rombu tā apakšā jeb «izaugsmes medaļa» var tikt izmantots kā atsevišķs elements, piemēram, suvenīros. Logotipā izmantots burtveidols «National 2», kuru «Overpriced» dizaineri raksturo kā «maldinoši vienkāršu ar izsmalcinātām detaļām», savukārt treknās burtveidola formas palīdz komunicēt «pārliecinātu un drosmīgu pilsētas tēlu».

Īpašu uzmanību Valmieras vizuālās identitātes autori pievērsuši krāsu paletei. Logotipā izmantotas pilsētas karoga krāsas, dzeltenā un zilā, padarot tās nedaudz dzidrākas svaigāka un mūsdienīgāka tēla radīšanai. Papildu dažādu nokrāsu zilajam un koši dzeltenajam, zīmola veidotāji piedāvā lietot arī zelta, zaļo un sniegbalto krāsu, katrai no tām rodot savu, ar pilsētu saistītu pamatojumu.

 

Valmieras pilsētas pašvaldība informē, ka pēc valsts svētkiem plānots uzsākt komunikācijas kampaņu, lai ar Valmieras zīmola identitātes maiņu iepazīstinātu plašāku sabiedrību, taču tikmēr pilnu «Overpriced» risinājuma skaidrojumu un zīmola vadlīnijas var aplūkot šeit.