Šoruden eksporta atbalsta iniciatīva «The Red Jackets» nosaukusi 20 izcilākos Latvijas eksporta zīmolus un 10 uzlecošās eksporta zvaigznes. Izveidota arī digitālā platforma, kurā apkopoti 100 veiksmīgi eksporta uzņēmumi, kas veido 20% no visa Latvijas eksporta. Interaktīvo platformu izstrādājusi digitālo risinājumu aģentūra «Cube».
«Red Jackets» titulu šogad saņēma 20 eksporta izcilnieki, kas nesuši Latvijas vārdu pasaulē. To sarakstu veido dažādu nozaru pārstāvji, sākot no izglītības iestādēm līdz pārtikas ražotājiem, būvniecībai un finanšu tehnoloģijām.
Sarkanās žaketes saņēma arī četri no iepriekšējos gados «Rising Stars» titulu ieguvušajiem uzņēmumiem, kuri dažu gadu laikā ir strauji auguši, pārsniedzot 1 miljona eiro eksporta apgrozījuma slieksni: «Pure Chocolate», «Vizulo», «Brain Games» un «Infogram».
«Rising Stars» tituls šogad tika piešķirts desmit uzlecošajām eksporta zvaigznēm, starp kurām ir arī radošo industriju pārstāvji: «Anatomy Next», «Art Fairs Service», «CakeHR», «Edurio», «Ette–Tete», «Mintos», «Nordigen», «One Wolf», «PlayGineering Systems» un «Sonarworks». Zīmīgi, ka 8 no 10 titulētajiem uzņēmumiem darbojas IT nozarē.
«The Red Jackets» veiktais pētījums atklāj, ka Latvijā šobrīd ir 1529 uzņēmumi, kas eksportē virs 1 miljonam eiro gadā, un 48% no tiem eksportē ar Latvijā radītu zīmolu. 100 Latvijas izcilākie eksporta zīmoli, kas ieguvuši «Red Jackets» un «Rising Stars» titulus, kopā sastāda 20% no Latvijas eksporta un rada 30 000 darba vietas.
Visi 100 eksporta zīmoli apkopoti digitālā platformā «Treasures of Latvia», kas interaktīvā veidā dod iespēju iepazīties ar Latvijas eksportu. Platforma veidota sadarbībā ar Ārlietu ministriju un stāsta par veiksmīgiem eksporta uzņēmumiem, to klātbūtni un sasniegumiem pasaules tirgos.
«Vienā no pirmajām sapulcēm «The Red Jackets» atzina, ka viņi jau labu laiku ir vēlējušies uzlikt Latvijas eksportu uz kartes. Mēs palīdzējām šo vēlmi materializēt,» saka digitālās platformas veidotāju, digitālo risinājumu aģentūras «Cube» radošais direktors Edgars Kuzmins.
«Uzdevums bija izveidot risinājumu, kas reprezentētu valsti caur eksporta zīmoliem. Sapratām, ka rezultātam jābūt «sulīgam» un mūsdienīgam. Tā nonācām līdz lēmumam, ka lapas galvenais objekts būs interaktīva zemeslode ar Latviju un tās eksporta potenciālu centrā,» turpina Kuzmins, norādot, ka tieši darbs pie 3D tehnoloģijām jeb zemeslodes izstrādē sagādājis lielāko izaicinājumu, lai iedzīvinātu dizainu un panāktu, ka tas strādā lielajos un kabatas izmēra ekrānos.
Platformas «Treasures of Latvia» autori ir «Cube» komanda — dizaina autors Kristaps Šteimanis, programmētāji Jānis Ošenieks un Mārtiņš Bormanis. Ar animācijām palīdzēja Jānis Zemītis. Projektu vadīja Egija Lonerte, bet radošais direktors bija Edgars Kuzmins.
Viedokļi