Žurnāla «Modernists» rudens numurs pēta iepakojuma dizainu šodien un reklāmas dizainu 20. gadsimta 30. gados, kā arī izceļ vīna tēmu gan vāka, gan iekšlapu ilustrācijās.
Žurnāla pirmās lappuses ierasti pievēršas dizaina, modes un arhitektūras aktualitātēm, atklājot jaunus vārdus, vietas un idejas. Birojs bijušajā klavieru rūpnīcā, veselīgu ēdienu restorāns Viļņā, jaunākās Baltijas jūras reģiona modes dizaineru kolekcijas ir labās prakses piemēri, kur bez funkcijas un estētikas atrodama arī laba deva ironijas un spēja dizaina darbam piešķirt individualitāti.
Gandarījums par jauno iet roku rokā ar atklājumiem vietējās kultūras vēsturē. Lasītāji iepazīsies ar Zelmu Baboliņu — VEF reklāmas biroja mākslinieci, kura savu izcilo darbu pie reklāmu tekstiem un grafikas savas dzīves beigās pat noliegusi. Viņas darbs ir aizraujoša Latvijas dizaina vēstures daļa, un, kā intervijā saka vēsturnieks Gustavs Strenga: «Cilvēkus interesē stāsti par pagātni, īpaši tad, ja tie tiek labi un dzīvi izstāstīti.»
Kā kafija ar pienu kopā strādā mākslinieki Sarmīte Māliņa un Kristaps Kalns. Viņi intervijā runā par metodi, kā radīt pārī. Radošu personību māju un interjeru rubrikā mūziķis Ingus Baušķenieks atzīstas, ka nezina, kā dzīvos, kad vairs nebūs nopērkamas kvēlspuldzes.
Numuru noslēdz īpaši izvērsta vīna sadaļa, kurā netrūkst aizraujošas lasāmvielas ikvienam. Lasītājs uzzinās, kā no angļu valodas un mūzikas skolotāja kļūt par pasaules klases vīna kritiķi. Žurnāls viesojas arī tikko pēc restaurācijas atvērtajā Leonardo da Vinči vīna dārzā Milānā un Mārtiņa Vāgnera vīna darītavās Kanādā un Rendā. Lielos rakstus papildina personiskas esejas par vīna biznesu, oksidatīviem vīniem un attiecībām ar vīnu un pudeļu etiķetēm.
Žurnāls «Modernists» iznāk četras reizes gadā, un to var iegādāties preses tirdzniecības vietās visā Latvijā.
Viedokļi